donderdag 3 december 2015

De december tag!

Hee allemaal! Ik vroeg mij plots af of er ook iets bestond als een 'december tag' met leuke vragen over deze gezellige maand, dus ik ging dit opzoeken. Er blijkt inderdaad een tag te bestaan met leuke vragen. Wel is het zo dat in deze tag officieel ook een paar vragen over make-up producten zitten. Deze vragen zal ik wel weglaten of vervangen door een zelfbedachte vraag wanneer ik ze gewoon echt niet kan beantwoorden omdat mijn kennis van schoonheidsproducten daarvoor te klein is. Ik draag zelf meestal geen make-up. Het zit niet in mijn routine en ik ben er (mede doordat ik het niet vaak gebruik) ook niet zo handig mee. Ik zal wel even een linkje plaatsen naar de blogger en YouTuber waarbij ik deze tag vond voor wie de tag wil overnemen inclusief beautyproduct- vragen. Ik heb de tag gevonden op de blog van Nikkie. Well; let's start! :)


Wat vind je het allerfijnst aan december?
Als ik één ding zou moeten kiezen zou ik kerst kiezen. Ik vind sowieso de kerstvakantie de meest sfeervolle vakantie van een jaar. En de kerstdagen is toch wel iets heel fijns. We eten altijd met familie en dat is echt zo'n jaarlijkse traditie die gewoon super vertrouwd voelt. Het is zo'n warm moment van samenkomen. 

Zonder welke drie dingen kun jij niet in december?
De oorspronkelijke vraag ging over producten. Ik heb er 'dingen' van gemaakt om het net iets breder te maken, aangezien er werd gedoeld op beautyproducten. Ik ga het over tastbare voorwerpen hebben. Natuurlijk kan ik in december niet zonder familie.  Ik heb drie dingen gekozen waar ik wel zonder kán maar het zijn drie dingen die ik gewoon erg fijn vind om in december bij me te hebben. En die drie dingen zijn.. Allereerst dingen die me warm houden en knus zijn zoals dekens, pantoffels, een lekkere warme trui, een kopje thee of kussens. Ik weet het dit is qua aantal al veel meer dan drie dingen. Maar ik zet ze onder 1: Dingen die me warm houden. Het tweede ding is digitale dingen. Ik ben van plan in december veel te gaan bloggen en ook in de kerstvakantie ItsAllAboutMarly in kerstsferen te brengen, ook wil ik veel tv- series kijken en ja, ook daar het ik een digitaal apparaat voor nodig. Daarnaast zou het ook wel fijn zijn als ik mijn telefoon tot mijn beschikking had om bij te kletsen met vrienden ver weg die ik bijna nooit zie. Als laatste kies ik oliebollen. Geen december zonder oliebollen, mooi niet. :) Dat hoort bij onze oud&nieuw traditie. De afgelopen jaren steken wij overigens geen vuurwerk af met oud en nieuw maar doneren we het bedrag, anders aan vuurwerk uitgegeven, aan een goed doel naar keuze. Ik weet nog niet welke het dit jaar word. En vuurwerk kijken vinden we ook wel leuk maar er is op zo'n avond al zoveel vuurwerk van buren om naar te kijken. :)


Wat ben je van plan aan te trekken met kerst?
Ik weet het nog niet precies. Ik heb wel lichtelijk ideeën en ben er al een beetje mee bezig. Ik twijfel tussen een jurkje of gewoon een nieuwe trui die ik heel mooi vind. Stiekem zou ik wel graag met mijn moeder gaan shoppen voor een nieuw jurkje. Ik houd van jurkjes en de jurkjes die ik nu heb zijn hoofdzakelijk voor de zomer. Kerstjurkjes van vroeger zijn te klein en ik heb ook wel iets gekocht waarvan ik me nu afvraag hoe ik dat gehad heb. Ik denk dat ik iets met glitter mooi vind. Daar moet ik maar eens voor gaan kijken. ^^ En als ik niks nieuws koop heb ik zeker weten nog wel iets moois liggen. Een mooie trui, een rokje.. :) Dit jurkje hieronder vind ik overigens erg mooi. Een kerstkleur. Glitter, strak tot de middel en een wijdere rok. Dat is wel een beetje mijn soort jurkje. De hals mocht van mij wel wat hoger. Dan had ik hem nog mooier gevonden. 


Wat is je favoriete glitter product?
Ik denk dat ik panty's en maillots met glitters het allermooist vind. Een leuk, niet glitterende outfit erboven en prachtig. :) Oh ja en ook geen glitterende de schoenen. Echt alleen glitters in de panty of maillot. Zo zie je er stralend en kerstachtig uit maar ben je in mijn ogen ook niet too much glitter. Maar daar kan iedereen anders over denken. :) Overigens vind ik glittertrui ook wel mooi. Als ze niet teveel prikken. Misschien vind ik glitter op truien nog wel mooier dan op panty's en maillots. 

Welke lekkernij ga jij deze maand veel eten?
Haha dat zijn er best veel.. Ik heb nog een aantal chocoladeletters, chocoladepepernoten, daarna komen we in de tijd van de heerlijke kerstkoekjes en kransjes en daarna de oliebollen. We rollen tonnetje rond 2016 in. In januari ga ik weer gezond eten. Ik wilde daarmee beginnen maar besefte me dat beginnen in december geen goed idee was. Gelukkig hebben we hier niet echt peperkoekhuisjes.. Al lijkt dat me ook best gaaf. Vooral om zelf een keer te maken. We schrijven het op de bucket list. 


Welke film(s) kijk je het liefst in december?
Ik kijk in december naast de films die altijd leuk vind om te kijken (romantische komedies, fantasy films,  familiefilms en komedie) ook kerstfilms. We hebben een hele stapel kerstfilms waarvan we meestal ieder jaar dezelfde kijken en er nog een paar zijn die we dus nog steeds moeten kijken. Ook kijken we ieder jaar een film die op tv komt. Ik ben eventjes kwijt hoe de film heet maar het is iets met een familie die kerst viert en er gaat dan van alles mis. Hele leuke kerstfilm. :P

Welk tv programma kijk je het liefst in december?
Ook hier kijk ik ten eerste wat ik altijd kijk; GTST. Ook vind ik het soms wel leuk om de kerstspecial van 'all you need is love' te kijken omdat ik het mooi vind hoe mensen dan met kerst samen worden gebracht. :)


Wat hoop je met Sinterklaas te krijgen?
Beetje gekke volgorde dit. We gaan van kerst naar Sinterklaas. Maakt ook niet uit. :P Ik hoop komend weekend op pakjesavond nieuwe boeken van Sinterklaas te krijgen. Er zijn een aantal series die ik lees waarvan het volgende deel op mijn lijstje stond... Dus we gaan afwachten. Over een paar dagen weet ik het. ^^

Met kerst gaat het ook om de liefdevolle gedachte. Wie zou jij iets liefs mee willen geven?
Pffoee. Dat zijn eigenlijk best veel mensen. Ik zou de mensen die zich altijd inzetten voor anderen en daardoor zelfs soms zichzelf wegcijferen een liefdevol woordje willen geven. Ik ken veel mensen die zo in elkaar steken en ik gun hun de allermooiste kerst. :)

Met deze alvast mooie kerstgedachte sluit ik graag het artikel van vandaag af. Ik wens jullie een fijne avond en tot morgen!

Liefs,
Marianne xoxo






Geen opmerkingen:

Een reactie posten