maandag 27 januari 2014

Tag: Fashion Fun.

Vandaag ben ik een 'Tag- mood' dus ik plaats meerdere blogs op de site. :) Dat mag ook wel aangezien ik een paar dagen niet zo actief ben geweest. Ik ben dol op Tags. Je mag ze altijd overnemen. Dat heb ik ook gedaan. Ik vind het ook zo'n leuk idee.. Meerdere bloggers die dezelfde Tags doen. Je krijgt hele verschillende antwoorden, haha.

Dan nu... *pam pam pam* The Fashion Tag. Deze Tag is bedacht door Dagmar van http://www.bydagmarvalerie.nl/ 

Wat betekent fashion voor jou?
Ik ben niet zo iemand die altijd op de hoogte is van de laatste mode en die zich daar ook heel erg aan houdt. Wel vind ik het belangrijk om er een beetje leuk uit te zien en heb ik een eigen stijl. Hoe je eruit ziet is natuurlijk iemands eerste indruk en die wil je niet verpesten. Natuurlijk gaat het om iemands karakter. Maar zoals ik zei: Of je het nou wilt of niet, het uiterlijk is het allereerste wat je ziet van iemand. Dat geeft een bepaalde indruk. Meestal verandert je indruk wanneer je iemand beter leert kennen. Maar toch. Ik denk dat het belangrijk is om met je uiterlijk een beetje te weerspiegelen wie je bent. Hou je van roze? Laat dat een beetje in je outfit zien maar niet teveel. Niet zoveel roze dat je een barbiepop lijkt. Subtiel. Bijvoorbeeld een roze armband. Mijn advies is sowieso niet alles in de zelfde kleur te dragen en niet elke de dag dezelfde kleur te dragen. Volgens mij heb ik dat ook al eerder in een blog gezegd. Ontdek jezelf. Probeer nieuwe dingen uit. Verras de mensen om je heen door eens totaal iets anders te doen dan wat van jouw verwacht word. 

Hoe beschrijf je je kledingstijl?
Uhm.. Felgekleurd. Dat zeker. Het is niet dat ik een lopende kleurenexplosie ben maar ik ben zeker niet iemand die alleen maar zwart draagt. Dat komt ook vooral door dat ik best donker haar heb. Donkere kleuren lijken één te worden met mijn haar. En dat vind ik niet mooi. Die fout heb ik gemaakt met mijn schoolfoto. Ik had een donkerpaars hemdje aan en een zwart jasje daaroverheen. Op de foto lijkt het één zwart geheel samen met mijn haar. (Wat niet eens zwart is.) Daar baal ik echt ontzettend van. Net alsof mijn gezicht omringd word door één grote zwarte massa. Dat doe ik nooit meer. Verder is mijn kleding stijl denk ik vrij schattig. Ik ben ook wel een beetje van de glitter- dingen. Dat vind mijn moeder weer helemaal niks. Ze vindt dat dat voor feestjes en kerst bedoeld is. Ik geef toe, ik heb wel eens een nogal opvallend jurkje gekocht waarvan ik later dacht: Tsja.. Maar ja, iedereen heeft wel eens een miskoop, toch?

Wat is je favoriete modestad?
Parijs! Definitely Paris! Het lijkt alsof alle vrouwen zich daar meer durven kleden zoals ze willen. Bij ons draagt vrijwel iedereen 'casual'. We dragen niet hetzelfde, nee natuurlijk niet. Maar wel: Broek, shirt. That's it. En meestal lijkt het soort kleding ook nog op elkaar. En dan hebben we het nog niet eens over de schoenen. Zo nu en dan zie je iemand met een originele kledingstijl. Maar in steden durven mensen veel meer 'aparte' dingen te dragen dan op het platteland. Dat sowieso.

Bij welke winkel slaag je altijd?
Dat zijn meerdere winkels. Ik slaag best vaak bij de Scooter, maar soms duurt het ook weer even voor ze iets nieuws hebben dus dan ook weer een tijdje niet. Ook bij de Paris2day en de Sting slaag ik vaak. Bij de H&M vreemd genoeg nooit. Ik vind het wel leuke kleding, dat is het rare.

Welke winkel bezoek je graag, maar waar slaag je niet snel?
Oh haha. :$ Nou ja, H&M dus. 

Hoeveel geef je uit aan kleding?
Dat verschilt per keer dat ik ga winkelen. Soms vind ik niet zoveel wat ik leuk vind. Soms kom ik met een paar tassen thuis. 

Heb je een item in je kast dat je nog nooit hebt gedragen?
Ehm.. Volgens mij niet. Ik heb alles wel een keer gedragen. Maar er zijn wel items waarvan ik denk dat ik ze niet had moeten kopen. Die heb ik maar één keer gedragen en hangen een beetje treurig in mijn kast. Bijvoorbeeld dat opvallende jurkje waar ik net al over schreef. Dat is een donkerblauw jurkje met allemaal verschillende kleuren bloemen en glittersteentjes op de bandjes. Het is gewoon too much. Misschien nog leuk als strandjurkje maar dat is het dan ook wel. 

Heb je een fashiongeheim?
Pff, nee totaal niet. Ik ben niet zo'n fashionista die allemaal handige tips heeft helaas. :) 

Mijn kast hangt vol met…
Hemdjes. Ik denk dat dat toch wel iets is waar ik gek op ben. Ik heb echt veel te veel hemdjes. Onbewust hoor. Ik bedenk me nu pas dat dat echt iets is waar ik superveel van heb. Witte hempjes met goud glitterpatroon, gewoon effen kleuren hempjes voor onder iets, hempjes met prints.. Noem maar op. Je kunt het zo gek niet bedenken. Misschien nog een reden waarom ik meer van de zomer houd dan van de winter. Ik vind zomerkleren / lentekleren veel leuker. In de winter weet ik nooit wat ik aan moet trekken. Alles is zo donker.. Soms trek ik gewoon een roze broek aan in de winter. Uit koppigheid. 

Wat is je meest comfortabele outfit?
Ehm, gewoon een jogging broek en een trui. ( Lievelingstrui, hoe kan het ook anders mijn I Love Paris- trui. :) ) Gewoon lekker makkelijk. Het zit lekker. Als ik de deur uit moet trek ik wel iets anders aan, haha. De trui mag blijven maar de joggingbroek word dan echt vervangen door een normale broek.

Welk item zou je voor geen goud dragen?
Ik heb niet echt een item dat ik nooit zou willen dragen. Wel ben ik weer wat van de schattige, elegante schoenen dan van zulke laarsjes.  (Zie foto.) 
Ik weet dat zulke laarsjes momenteel erg populair zijn maar ik vind het zelf gewoon niet mooi. Bij sommige mensen staat het echt heel leuk. Bij mensen met een wat stoerdere kledingstijl bijvoorbeeld. Zelf houd ik meer van laarsjes met fransjes of sleehakken. Ook zou ik niet zo snel helemaal in het zwart gekleed gaan. Dat heb ik één keertje gedaan en mijn vriendinnen waren helemaal verbaasd. Dat zegt al genoeg. 

Wat is je go-to outfit als je geen idee hebt wat je aan moet trekken?
Ik denk een zwarte broek met een trui. Dat ligt gewoon voor de hand. Lekker makkelijk als je haast hebt. Je hoeft je niet druk te maken over een halsketting of armband want de ketting zie je toch niet en een armband bij een trui staat ook niet zo mooi. Ook qua oorbellen vallen hangers al af. Een paar simpele knopjes en klaar ben je.

Welke fashiontrend mag van jou weer terugkomen of wegblijven?
Ik ben het met Tedje van http://www.teddlicious.nl/ eens dat wijde broeken wel weg mogen blijven. Ik heb ze vroeger veel gedragen en daardoor ik niet echt ben gegroeid pas ik er nog steeds in. Maar dat zijn ook items die in mijn kast blijven. Vroeger had ik één zo'n wijde broek die ik bekroonde tot mijn 'winxclub-broek'. Dat was zo'n broek die van strak naar wijd liep en van die wijde pijpen had. VERSCHRIKKELIJK vind ik nu. Maar toen was het een drama toen die broek weg moest.

Nou, dit was mijn Fashion Fun - Tag. :)

Liefs,
 Mar 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten