woensdag 22 januari 2014

LOVE IT: Musicals.

Dit is echt een onderwerp waar ik heel erg enthousiast over kan zijn. Musicals, I love it. Je kunt me altijd meenemen voor een avondje theater. De mix van zang, dans en acteren.. Ik vind het gewoon wauw.. Ik word ook nog steeds helemaal vrolijk van muziekliedjes van studio 100 en daar schaam ik me niet voor. Vroeger gingen die musicals me alleen om K3 die er toevallig in speelde of zo, maar als je ouder word luister je echt naar de tekst van liedjes. Je beleeft zo'n musical van vroeger dan heel anders. Van jongs af aan gaan mijn moeder en ik een paar keer per jaar naar het theater. Misschien is mijn liefde voor musicals daar ook wel ontstaan. Niet alleen in het theater kijk ik musicals, ook op Youtube of op TV. Ik ben helemaal verkocht van het decor, de kostuums, de liedjes.. Het geeft me gewoon zo'n gelukkig gevoel. Geen idee hoe ik het uit moet leggen.. Nou ja, eigenlijk een beetje alsof je verliefd bent. Daar is het wel mee te vergelijken. Zo'n intens gelukkig gevoel als ik een musicalliedje hoor.

Ik zal even vertellen welke musicals die ik tot nu toe heb gezien.

De drie biggetjes
 Deze musical heb ik voor het eerst gezien toen ik nog heel erg klein was. Vijf jaar of zo. het is een studio honderd productie. We hebben hem thuis op DVD en later heb ik hem nog meerdere keren gekeken. Het leuke aan deze musical vind ik de verhaallijn. Ze hebben het anders gemaakt dan het originele sprookje waarin de wolf alle huisjes probeert om te blazen van de biggen. Vroeger vond ik dit een grote teleurstelling omdat het anders liep dan het zo 'moeten' maar nu vind ik dat juist leuk. Ik hou wel van sprookjes die herschreven worden met een TOTAAL andere wending. Misschien dat ik daarom ook zo'n fan ben van de TV-serie Once Upon a Time.  In de musical is één van de biggetjes uit het orginele sprookje de moeder van deze 3 biggetjes. Deze musical speelt dus later zeg maar. En er zijn ook drie jonge wolven in plaats van eentje. Je raadt het al, zonen van de grote gemene boze wolf die inmiddels bejaard is. De drie wolfjes krijgen van hun vader de opdracht de drie biggetjes te vangen maar ze worden verliefd. De wolven op de biggen en de biggen op de wolven. DAT noem ik nog eens een onverwachte wending. Daarom is het verhaal zo leuk. Lekker origineel. Niet de zoveelste musical / verfilming van een klassiek sprookje.

Doornroosje


Doornroosje is weer heel anders dan de drie biggetjes. Ook in deze musical speelt K3 en ook deze musical is een studio 100 productie. Het leuke aan deze musical vind ik de professionaliteit van de kostuums en het decor. Het ziet er gewoon echt uit als vroeger. Mooie jurken. Bijvoorbeeld die van Doornroosje zelf. Niet te schreeuwerig maar toch mooi. Het decor is een boek. Bij elke scene word er een bladzijde omgedraaid door een lakei die alles zogenaamd heeft meegemaakt. De decors zijn prachtig. En het boek-idee is heel erg leuk bedacht. Alles zit in de musical. Romantiek, humor, spanning. Mijn lievelingsliedje uit deze musical is 'morgen gaan we trouwen' gezongen door Doornroosje en Jonathan de zoon van de tuinman. Doornroosje en Jonathan zijn verliefd maar Doornroosje gaat de volgende dag trouwen met een ander. Daarom is het liedje zo ontroerend. Verboden liefde. Wanhopige liefde. Twee geliefden die weten dat morgen de dag zal zijn dat hun liefde niet langer toegestaan zal zijn. ( Misschien een interessant weetje. Je zou het niet zeggen maar als je het weet valt het je misschien op. Doornroosje word gespeeld door dezelfde actrice als die Mieke / megamindy speelt in megamindy.) 

Sneeuwwitje

Deze musical vind ik leuk omdat hij zo lekker vrolijk is. Sneeuwwitje is echt nog een tienermeisje dat compleet afgesloten leeft van de buitenwereld. Ze snakt naar vrijheid en een lente in haar leven dat altijd een winter is. Dat is trouwens ook een supermooi liedje uit de musical. Ik vind dit een vrolijke musical en de 7 dwergen maken het natuurlijk helemaal af met hun leuke liedjes. Ik kan het niet goed uitleggen, gewoon kijken. ( Ook een studio 100 productie.)

De kleine zeemeermin
Deze musical vind ik ten eerste superleuk omdat hij zich onderwater afspeelt. Dat is al iets wat anders is dan bij de andere musicals. Het zweven van de zeemeermin in het water is een heel gaaf effect en ook deze musical heeft twee hele mooie liedjes. Je bent mijn maatje en geef me vleugels. De rol van de kleine zeemeermin (die anders dan in de film niet Ariël heet maar Lize) wordt door verschillende actrices gespeeld. Zo bijvoorbeeld Kim-Lian en Kathleen van de oude K3. Het meisje op de foto is Kathleen. Zij speelt Lize ook op de DVD die wij hebben. 


Legally Blonde 


Legally Blonde is een musical gebaseerd op de film Legally Blonde. Het gaat over een meisje dat word gezien als een dom blondje. Haar vriendje gaat studeren aan Harvard, rechten en wil zijn leven serieuzer aanpakken. Wanneer zij een huwelijks aanzoek verwacht maakt hij het juist uit. Elle (hoofdrolspeelster) is er kapot van maar besluit dat ze hem moet bewijzen dat ze geen dom blondje is. Ze zet alles op alles en behaalt een hoge score zodat ze ook naar Harvard kan. Daar loopt alles anders dan verwacht. Elle blijkt echt slim te zijn en de passie te hebben om een goede advocaat te worden. In haar roze pakjes en met haar eeuwige enthousiasme weet ze iedereen op Harvard versteld te laten staan.  De hoofdrol wordt gespeeld door Kim-Lian. Het is even wennen om haar als blondje te zien maar ze speelt het hartstikke goed. Heel grappig en leuk om te zien.

Nou, dit was een kijkje in mijn leven, wat ik leuk vind. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. 

Liefs
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten