zaterdag 18 januari 2014

LAZY SATURDAY.

Vandaag is eigenlijk gewoon zoals de titel al zegt een lui dagje. Niet zoals vorige week zaterdag. Vorige week zaterdag had ik een verjaardag van mijn lieve achternichtje. Dat was heel erg gezellig maar vandaag heb ik dus gewoon lekker niks. En ik vind het heerlijk. Zo'n dag niks doen. Nou ja, niks doen is ook niet waar. Niks nuttigs. Lekker film kijken, beetje tekenen en een lekkere appelkruimel maken met mijn moeder.(Die trouwens echt heerlijk smaakte!) Zulke kleine dingetjes kunnen je gelukkig maken. Gelukkiger dan welk groot ding dan ook. Gewoon kleine momenten.

Laatst was mijn moeder de kast in onze woonkamer aan het opruimen. Dat is een kast waar we volgens mij al jaren niet meer in hadden gekeken. Dus het is dan ook fantastisch wat we allemaal tegenkwamen. Natuurlijk, wat een verrassing, heel veel notitieboekjes en oude dagboeken van mij.. Hoe kan het ook anders? Schetsboeken, ongeopende knutselpakketten, verf.. Noem maar op. Heel leuk om allemaal weer eens te bekijken. Om te lezen wat je toen schreef, hoe je toen dacht.. Ik heb me kapot gelachen om één dagboek. Ik was toen echt nog heel erg klein en mijn lievelingsfietsje moest weg omdat ik een grotere fiets kreeg. Ik ging toen een dagboek aan mijn fiets bijhouden omdat ik mijn fiets zo miste. Erg beschamend maar vooral erg komisch. Ach ja, rijke fantasie.. Laten we het daarop houden.

Maar dat bedoel ik dus met kleine geluksmomentje. Herinneringen ophalen van vroeger, samen lachen met iemand, een film kijken, je lievelingseten eten.. Het hoeft niet groot te zijn. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat rijke mensen die helemaal alleen wonen en alles hebben waar wij soms van dromen.. Dat die veel minder gelukkig zijn dan wij in een kleiner huis met onze familie. Om even terug te komen op mijn blog van vorig jaar: Price Tag.  Ook geluk heeft te maken met Price Tag. Je ziet mensen met volle boodschappentassen sjouwen met een gezicht dat op onweer staat. Terwijl ergens anders op de wereld een kind in een ontwikkelingsland lacht omdat hij een kommetje water krijgt.. Een kommetje water. Iets wat voor ons soms niet eens goed genoeg is. Glasje water? Nee, doe maar cola of sinas of weet ik veel wat voor andere drank. Zo'n kind straalt door een kommetje water.. En wat doen wij? Gatverdamme, ik moet weer boodschappen. Eten kopen, ik heb er geen zin in. Wij kúnnen eten kopen. Maakt rijkdom gelukkig? Ik heb even op een rijtje gezet waar ik me gelukkig door voel.

Dingen waar ik gelukkig van word:
1. Lachen
2. Schrijven & dansen
3. Mijn vrienden & familie
4. Mijn huisdieren
5. Liefde

En waar word jij gelukkig van?


Liefs Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten