maandag 20 april 2015

Tag: The beauty & the brains

Heey allemaal! Eindelijk weer eens een momentje om te bloggen. Ik heb het de afgelopen week erg druk gehad en was ook best wel moe. Vandaag wil ik graag een tag doen die ik een tijdje geleden heb ontdekt. "The beauty & and the brains" - tag. Deze titel trok me omdat hij me doet denken aan Belle van Beauty and the beast. Zij is mooi en slim. Ik klikte de tag aan en las de vragen. Ook de vragen spraken me aan. Nou, helemaal goed dus. :) Ik heb voor vandaag voor deze tag gekozen omdat ik heel graag weer eventjes wilde bloggen maar niet heel veel tijd heb om er iets groots van te maken. Ik wil jullie even laten merken de blog niet compleet stil ligt en ik trakteer mezelf op een portie schrijven na alle verplichtingen. Well, let's say what I am always saying. Let's do this!

Favourite book Serieus. Deze vraag moet ik beantwoorden? Pfoe, ik heb niet één favoriet boek. Een verhaal heeft me of het heeft me niet. En als het me heeft, dan hoort het boek tot mijn lijstje favorieten. De boeken die mij echt hebben aangesproken toen ik ze las zijn: De divergent serie, de selectie serie, het levenswerk van een talentloos meisje en de soulmates serie.


Favourite quotes Ook al zo lastig. Ik ben iemand die voortdurend nieuwe quotes opslaat in haar 'mapje' met fantastische quotes. Als ik iets hoor wat ik inspirerend vind, dan behoort deze vrij snel tot mijn favoriete quotes. Ik kies nu voor de quotes die zo één twee drie in me opkomen. Ik ga niet mijn Whatsappstatus- geschiedenis doorspitten. "What doesn't kill you makes you stronger" is wel een quote die altijd bij me blijft hangen. Soms gaat het eventjes allemaal niet zoals je zou willen en soms voel je je rot. Maar "what doesn't kill you makes you stronger". Doorzetten geeft kracht. :) Ook is " life isn't about how to survive the storm, it's about learning to dance in the rain" één van mijn favorieten. Er is een tijd dat ik me alleen maar bezig hield met alles goed doen en alles goed te laten verlopen. Maar alles kan niet goed gaan. Wie geen fouten maakt, leert er ook niet van. Bam, daar rolt er zomaar weer een mooie uit. Leren dansen in de regen is heel belangrijk. Het geeft warmte op moeilijke momenten. Ook komt "You got a friend in me" in me op. Wanneer mensen het moeilijk hebben, heb ik meestal snel de neiging om te helpen. So, yeah. You got a friend in me. Komt volgens mij uit Toy story? Je mag me corrigeren als ik het fout heb. Ik ben niet zo bekend met alle Disney Pixar films. 

Woehoe! Het was echt toy story. Go Mar!!

English or Math English! English! English! I don't like Math. Ik denk daar veel te ingewikkeld voor. De oplossing is meestal veel logischer dan ik denk dat het is. Maar dat is dan voor mij weer niet logisch. Ik vraag ook altijd: "Waarom?" Ik heb het idee dat onze rekenleraar soms een beetje gek van me word. Ik kan mezelf best goed zelf redden met rekenen. Maar als ik iets niet snap, dan snap ik het ook goed niet. Het antwoord is dan meestal dat ik het ene getal door het andere moet delen. Maar WAAROM? Waarom dat door dat en niet andersom? ARGH 
....................................
Engels daarin tegen vind ik een hele mooie taal. Dingen klinken mooi in het Engels, vind ik. En Engelstalige muziek. :) Mensen met een Brits accent, dat vind ik ook erg leuk klinken. Ik spreek half Nederlands, Fries en Engels door elkaar tegen mijn vrienden. Dat is niet zo goed, maar ach. It's kind a fun. Zie daar ga ik weer. :P

Science or Art Hier hoef ik niet lang over na te denken. Art! Ik ben echt zo slecht in wetenschap dingen. Natuurkunde was op de middelbare een drama. Nu hebben we op school het thema natuur en techniek. Ik ben er echt zo'n prutser in. Ik snap het gewoon niet. :c Creatief zijn daarin tegen is een sterk punt van me. Iets waar ik ook blij van word en me vrij in voel. Dan is de keuze snel gemaakt.

Name five music artists or albums that changed your life Little Mix en Disney sowieso. Deze muziek heeft me heel erg geholpen toen ik het moeilijk had. En verder moet ik eventjes goed nadenken. Selena Gomez ook. Sommige liedjes van haar hebben mij echt geholpen. Cher Lloyd en Demi Lovato. Ik heb er vijf. Cher Lloyd kan zo heerlijk bijdehand zingen over ook minder leuke dingen, dat je gewoon vrolijk moet worden. En Demi Lovato zegt het zelf al: "If you feel alone, put my music on. " :) Sommige liedjes van haar zijn heel herkenbaar.


Favourite and least favourite subjects at school In de vraag staat het andersom maar ik ga met het negatieve beginnen en met het positieve eindigen. Mijn minst favoriete vakken zijn natuurkunde en techniek. Ik heb bij die vakken echt het gevoel dat ik niks snap en niks kan. Er is niet ergens in die vakken een lichtpuntje waarvan ik denk: "Ja, ik snap dat dan wel niet. Maar dit wel." Althans dat punt heb ik nog niet ontdekt. Maar goed, voor dit te deprimerend gaat worden: Het positieve! Ik ben goed in talen. Nederlands, Engels, Frans, Duits. Ook ben ik goed in geschiedenis en creatieve vakken. Maar: Deze vakken heb ik op het moment niet allemaal. Alleen Nederlands en beeldend. Mijn lievelingsvak is pedagogiek, denk ik. We kijken daar programma's over het opvoeden van kinderen, de docente is erg aardig en we krijgen leuke opdrachten. Dat ik er goed in ben, is natuurlijk ook een bijkomende reden dat ik het vak zo leuk vind. Maar misschien ben ik er wel goed in omdat het me heel erg interesseert. 

Favourite 'celebrity with a brain' Ohh... Ehm.. Nou, eigenlijk ken ik geen enkele beroemdheid persoonlijk, dus ik denk dat ik deze vraag niet beantwoord. Ik weet niks van het IQ van bekendheden en ga daar zelf ook geen invulling aangeven. Ik laat de vraag open.

If you could study anything anywhere, what would it be? Ik denk dat ik dan een soort wereldreis om mijn studie heen had gemaakt om te kijken hoe ze kinderen opvoeden op verschillende plaatsen in de wereld. En vanuit dat mijn eigen beeld te vormen van opvoeden. Ik zou ook een stop van een paar maanden maken in Parijs om stage te lopen in Disneyland. Ik zou daar dan een paar maanden Disney figuur spelen en kijken hoe dat is om kinderen op die manier te entertainen. 


What's your nerdy little secret? Laat even duidelijk zijn. Ik noem niemand een nerd. Dat vind ik zo.. Ja.. Wat is een nerd? Is een nerd iemand die zijn best doet voor school? Want dat vind ik namelijk heel normaal. Ik vind dat we mensen vooral in hun waarde moeten laten. Maar wat een geheim van mij is... Nou ja, het is eigenlijk geen geheim. Maar ik vind het leuk om te leren. Ik vind school best leuk. Ik bedoel: Wij krijgen die kansen hier. Er zijn voor ons zoveel andere kinderen die zouden willen hebben wat wij hebben. Daarom waardeer ik school. En leren, dat vind ik gewoon leuk. Ik wil mezelf ontwikkelen en verbreden. 


Name five people (excluding your friends and family) that inspire you Pfoee.. Walt Disney, een vrouw hier in de buurt die een winkeltje is gestart om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker, alzheimer en a.l.s. omdat ze zelf hier een aantal dierbaren aan is verloren.. Ik weet dat familie niet mag maar ik ga het lekker toch doen. Mijn opa. Morgen is hij twee jaar geleden overleden. Maar hij was mijn beste vriend en ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo onzelfzuchtig was als hij. Hij stelde zich altijd bescheiden op en dacht aan andere mensen. De beste opa die ik me maar had kunnen wensen. En verder.. Pfoe, ik zou het echt niet weten. Ik laat de vraag verder open. Drie van de vijf vind ik al heel wat. ;)

Who's your intellectual soulmate? Wie zit er met mij qua geest op één lijn? Ik denk dat dit toch mijn nichtje Hilly is. We zien elkaar als zussen en zijn veel bij elkaar. Wij kunnen samenwerken zonder te praten en zonder te klunzen. We kunnen regelmatig tegelijk hetzelfde zeggen. Geweldig om zo iemand in je leven te hebben.

Goed, dit waren alle vragen. Ik weet niet zeker of er morgen een artikel online zal komen. Als er eentje online komt zal dit een bijzondere zijn. Ik wil morgen eventjes stilstaan bij mijn opa. :)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten