donderdag 23 april 2015

Little reasons to smile (#5)

Heey allemaal! Vandaag was zo'n dag dat veel dingen mis leken te gaan. De stroom viel uit, waardoor de wekkers en radio opnieuw ingesteld moesten worden, het warm water was weg en ik heb mijn telefoon stuk laten vallen in de winkel. Mijn mobiel was me wel vaker uit de handen geglipt en hij had ook echt wel "ergere" vallen overleefd, maar nu viel hij gewoon uit mijn hand op de vloer en kapot. Geen krassen te zien, maar blijkbaar net zo gevallen dat het scherm crashte. Dit kon opgelost worden voor het bedrag waarvoor ik ook bijna een nieuwe telefoon kon kopen. Dit laatste heb ik gedaan. Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Of wel, dezelfde als die ik had. Die bevalt me prima. Wel ben ik nu alle foto's kwijt en daar baal ik behoorlijk van. Ik ben ook veel foto's van en met Spike verloren. Die kan ik natuurlijk nooit weer maken. ( Spike is een kat die me heel dierbaar was, maar helaas is overleden door waarschijnlijk een auto ongeluk.) Gelukkig heb ik nog wel een aantal foto's op mijn oude laptop staan. Op mijn telefoon had ik een filmpje waar Spike heel duidelijk op te zien was. Zijn spinnen, zijn miauwen, hoe hij liep, hoe hij kopjes gaf en met geluidjes reageerde als ik tegen hem praatte. Ik word er verdrietig van als ik eraan denk dat ik dat nu kwijt ben.

Ik probeer te denken dat echte herinneringen in je hart zitten. Heel vroeger hadden ze ook geen foto's. Maar toch baal ik enorm van. Foto's met vriendinnen kwijt zijn is ook heel vervelend, maar met hen kan ik weer foto's maken.. Maar goed, ik blog vandaag niet om het een heel artikel lang over een kapotte telefoon. Vandaag post ik weer een 'Little reasons to smile'. Gewoon omdat ik zelf wel wat vrolijkheid kan gebruiken. Wie eigenlijk niet?




Op mijn allereerste stagedag, in november, heb ik met de kinderen bolletjes gepland. Laatst gingen we met de kinderen in de tuin kijken en waren er bloemen gekomen. Ik heb niet heel veel met tuinieren, maar ik vond het zo bijzondere om te zien dat die bloemen waren gekomen op de plaats waar wij de bolletjes hadden gepland. Het maakt me blij. Het is nu heel mooi en kleurrijk.


Afgelopen weekend was mijn nichtje hier te logeren. Van jongs af aan zijn we al heel close. We zien elkaar echt als zussen. We zijn ook beide enig kind dus dat kan ook mooi, haha. We hebben heel veel gekletst. Letterlijk tot we in slaap vielen. Dat is ook wel iets waar ik blij van word. Talking until you fall a sleep. Op een gegeven moment ben je natuurlijk allebei moe en gaat het gesprek helemaal nergens meer over. Maar wel leuk, logeren met vriendinnen.


Ik heb niet echt een 'bestie'. Ik noem het gewoon beste vriendin. Maar ook die heb ik niet echt. Ik heb meerdere goede vriendinnen en ik zou het niet kunnen om een keuze tussen hen te maken. En dat wil ik ook niet. Maar foto's maken met hele goede vrienden is altijd leuk. Van die vrienden dat het je niet kan schelen als je er zelf niet prachtig op staat. Dat je het gewoon al een geweldige foto vind omdat het met die mensen is. Ik vind het leuk om foto's met goede vrienden te maken en leuk om later terug te kijken.


Dit lijkt me ook heel fijn.. Het lukt alleen niet zo goed. Als ik mijn bureau opruim, ligt het binnen een week weer vol met spullen.


Perfect wanneer je jezelf kunt zijn bij mensen en zij bij jou. Zoiets is goud waard. P.s: Ik wil dat haar van dat meisje. Vet mooi. 


Ware liefde.. Weten dat diegene het voor jou is en samen door het leven willen wandelen. Iemand die je sterker maakt en je net dat duwtje in de rug geeft dat je soms nodig hebt. Wanneer je bang bent of verdrietig met diegene erover kunnen praten. Samen lachen, samen huilen.. Most of the people do not believe in magic. But love is kind of the same thing. ♥



Kiekeboe! Dit doe ik altijd als ik een baby zie. Ook in een winkel. Meestal beginnen ze dan te lachen. Als ik ze dan met moeder later weer tegen kom in een ander gangpad moeten ze weer lachen als ze mij zien. Erg leuk. :) Baby's kunnen je dag echt goed maken.


Even when it's not raining. Disney always makes my day good. ^^


 Do I have to say more? Ik heb nu ook net mijn haar gewassen en dan ruikt het gewoon lekker en schoon. Love it. Los van de geur van shampoo voel ik me meestal ook veel beter na een douche. Slapen in een net verschoond bed is ook zo fijn..



Ontbijten vind ik altijd fijn. Ik denk dat dat is omdat het het begin van de dag is. Ik heb ook zo'n gevoel als ik de gordijnen opendoe en het buiten licht is. Dan denk ik: " Een nieuwe dag." En die gedachte maakt me vrolijk. Zo zit het ook een beetje met ontbijt.

Goed, dit waren de 'Little reasons to smile' voor vandaag. Ik heb nog een leuk dingetje om te vertellen. Morgen ga ik niet naar school. Nee. Morgen ga ik naar stage. Koningsspelen met de kinderen. Ik heb nog nooit een Koningsspelen meegemaakt. Dat is natuurlijk pas begonnen toen ik allang van de basisschool af was. Zolang hebben we nog niet deze koning. Ik ben erg nieuwsgierig en morgen maak ik dat dus voor het eerst mee. Superleuk!
Voor nu wens ik jullie allemaal een fijne avond!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten