donderdag 2 oktober 2014

My October goals

Heey allemaal! Vandaag is het de tweede dag van oktober, wat betekent dat ik voor de komende maand doelen op ga stellen. Maar voor ik dat ga doen ga ik eerst mijn doelen van september met jullie bespreken. c:




Dit waren mijn doelen voor september. Ik ga ze nu één voor een eventjes bij langs om te kijken hoe ik aan mijn doelen heb gewerkt.

Verlanglijstje maken voor mijn verjaardag.
Ik heb aan mijn verlanglijstje gewerkt en die is nu af. Voor de familie en visite die op mijn verjaardag zelf komen heb ik dingen bedacht. Voor mijn vriendinnen op het feestje dat ik later houd nog niet, ik wil eerst graag afwachten wat ik op mijn verjaardag zelf krijg en daarop aansluitend een lijstje maken voor het feestje. Maar goed, dit doel is dus helemaal geslaagd. 

Cadeautje kopen voor Stefans verjaardag.
Stefan was 19 september jarig en ik stond niet met lege handen. Aangezien hij zijn cadeautje heeft gehad mag ik nu vertellen wat het is. Eindelijk! Ik heb hem een teddybeer gegeven met een shirtje van zijn favoriete voetbalploeg. Isn't that romantic? Haha.

Feestje voorbereiden.
Ook hier heb ik me mee bezig gehouden. Ik weet inmiddels wat ik precies wil gaan doen op mijn feestje. Wat we gaan eten op mijn feestje weet ik nog niet helemaal precies en welke snackjes er zullen zijn. Maar dat komt nog zeker. Ik ben blij dat mijn feestje steeds meer vorm begint te krijgen.

Ik doe mijn best voor school + goede presentaties leveren.
 School gaat ook vaak voor mijn blog. Altijd eigenlijk. Ik ben als ik klaar ben met school dingen, ben ik meestal best wel moe. Maar goed, mijn resultaten op school zijn wel goed. Meestal lever ik dingen ook op tijd in, zo nu en dan vergeet ik eens iets. Daar baal ik dan best wel van, maar volgens mij is dat normaal. Iedereen vergeet wel eens iets. Dan zeg ik dat eerlijk tegen de leraar en kom ik met een alternatief. Met presentaties gaat het redelijk. Over het algemeen ben ik heel erg zenuwachtig voor presentaties en lukt het niet altijd even goed. Maar ik geef niet op. 

Oké, dit waren mijn september goals. Wat ik door dit soort artikelen geleerd heb, is dat ik mijn doelen niet te hoog moet stellen. Die van augustus heb ik minder goed behaald dan die van september. Een tip met doelen stellen is dus: Stel niet te hoge eisen voor jezelf. En áls je hoge eisen stelt, stel dan niet vier hoge eisen. Wat dat is wel een beetje wat ik deed. Ik wilde een eigen domein voor mijn blog. Terwijl ik niet eens weet hoe zoiets werkt. Ik wilde goed met make-up worden terwijl ik daar niet echt de feeling voor heb. Etc. Maar goed, laten we verder gaan met de doelen voor deze maand. 


Een topdag van mijn verjaardag maken.
Ik wil graag een leuke dag van mijn verjaardag maken. Een soort resultaat van waar ik al tijden naartoe leef.

Leuke activiteiten plannen in de herfstvakantie maar ook bijtanken.
Ik merk dat ik aan vakantie toe ben. Maar ik wil in de vakantie ook leuk dingen doen. Ik zal dus een balans moeten vinden tussen druk druk leuke dingen doen en rust pakken. 

Een band opbouwen met mijn nieuwe klas.
Dit is iets wat ik echt heel graag wil. Maar zoiets heeft tijd nodig.

Mijn kat opvoeden.
Met mijn kat bedoel ik in dit geval Kiko. Kiko is megadruk en sloopt de hele kamer. Daarom wil ik hem opvoeden. Ik weet niet of dit gaat lukken en hoe dit moet doen. Dus eigenlijk is dit helemaal geen handig doel. Maar toch wil ik hieraan werken. Het hoeft ook niet meteen te lukken. Maar dan houd ik me er in ieder geval mee bezig.

Dit zijn mijn vier doelen voor oktober. Wat zijn jouw doelen voor de komende maand? Ik hoor het graag!

-xo- Marianne 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten