dinsdag 23 september 2014

Dingen waar ik naar uitkijk

Heey allemaal! Aangezien er momenteel best veel leuke dingen aan zitten te komen wil ik vandaag een lijstje maken van dingen waar ik naar uitkijk. Om wat positieve energie over mezelf heen te strooien. Nu denk ik aan elfenstof zoals bij Tinkerbell. Maar goed, de dingen waar ik naar uitkijk zijn:

❤ Mijn verjaardag. Ik ben vandaag over precies 17 dagen jarig, ja dat houd ik precies bij met de 'days left'- app, en ik heb er superveel zin in! Ik heb me de afgelopen jaren nooit echt zo jarig gevoeld. Ik bedoel, het was wel leuk en zo. Maar meestal moet je dan gewoon naar school en komt er niet zoveel visite op de dag zelf. Maar nu.. Pam pam pam.. ben ik op een vrijdag jarig. Dan moet ik ook wel eerst naar school maar ik heb 11.45 al uit. Daarna kan ik de hele middag doen wat ik wil. c: Bovendien weet ik dit jaar wat ik voor cadeautjes wil. De afgelopen jaren wist ik dat nooit zo goed en maakte ik daarom maar een lijstje van dingen die wel leuk zijn, maar niet dingen die ik écht heel graag wilde hebben. En dat heb ik dit jaar wel. Bovendien wil ik dit jaar mijn verjaardag voor het eerst helemaal op mijn manier aanpakken. Tot nu toe heeft mijn moeder het altijd geregeld en dat ging prima. Maar nu word ik 17 en ga ik het eens zelfs doen. Alleen het voorbereiden geeft me al zo'n happy birthday gevoel.



❤ Disney party. Los van mijn verjaardag organiseer ik ook nog een feestje voor mijn vriendinnen. Dit word een ultiem meidenfeestje met als thema Disney. Beslist geen kinderfeestje. Ik weet nog niet precies hoe ik alles ga doen, maar ik heb wel een aantal ideeën. Het lijkt me fantastisch als ik die ideeën allemaal echt uit kan werken. Ik hoop dat ik mijn vriendinnen een middag / avond geef om nooit te vergeten.

Stage. Binnenkort begin ik met mijn stage op een basisschool. Inmiddels weet ik op welke school ik stage ga lopen. Ik heb eventjes op de site van de school gekeken en het lijkt me wel een leuke school. Ik denk dat een stage daar wel gaat lukken. Ik herinner me nog dat toen ik op de basisschool zat er ook altijd stagejuffen waren. Die waren er dan vanwege hun eigen opleiding. Ik keek altijd tegen hun op. Ik had elk jaar een 'lievelings- stagejuf'  en dat was dan ook mijn voorbeeld. Het is een raar idee dat dat gewoon meisjes zoals ik nu ben waren. Maar toen wow. Toen konden ze echt mijn idool zijn. 

Sinterklaas. Ik heb best wel veel zin in pakjesavond. Aan de ene kant is het jammer dat sinterklaas zo snel na mijn verjaardag is maar aan de andere kant heb ik het altijd wel leuk gevonden. Als ik iets heel graag wilde hebben en ik het op mijn verjaardag niet kreeg zag ik sinterklaas altijd als een tweede kans om als nog dat ene speciale pakje te krijgen. Sinterklaas vieren wij altijd met de familie en dat is wel heel erg leuk. c: Bovendien zijn de sinterklaashapjes altijd zo lekker. De pepernoten en de chocolademuizen liggen nu alweer in de winkel. Ik herinner me nog dat mijn oom en tante vorig jaar pepernoten hadden gebakken die zo groot waren als koekjes, haha. 

 Vakantie. Ook al vind ik mijn opleiding echt heel erg leuk, ergens verlang ik ook wel een beetje naar vakantie. Dan is er gewoon net ietsje meer tijd om alle leuke dingen die je wilt doen te doen. In een weekend wil ik soms te veel en is er te weinig tijd. Bijvoorbeeld:

Ik wil:
- Afspreken met mijn beste vriendin
- Logeren met Stefan ( Hij op de logeerkamer)
- Naar de bibliotheek
- Lezen
- Een film kijken
- En eigenlijk wil ik ook nog naar de bios voor die ene leuke film niet meer draait

Dan komen er ook nog de dingen bij die gewoon al staan. De dingen die je moet. Dat kunnen leuke dingen zijn zoals verjaardagen maar ook minder leuke dingen zoals huiswerk maken. Ik loop er gewoon vaak tegenaan dat ik te veel wil en te weinig tijd heb sinds ik weer naar school ga. In de zomervakantie had ik het gevoel dat ik zeeën van tijd had en andere mensen hadden ook (bijna) altijd tijd. Afgelopen weekend had ik twee verjaardagen, en ze waren beide superleuk, alleen mijn hele weekend was wel meteen vol. Als eerste zijn weekenden meestal bedoeld om uit te rusten. Maar daar komt bij mij nooit zoveel van. Ik trek te laat aan de rem, zeg maar. Ik wil graag superveel dingen doen waar ik door de week niet aan toe kom. Daardoor draaf ik soms door. Maar zodra ik merk dat ik echt heel moe ben besluit ik ook wel eens om niet af te gaan spreken maar gewoon een middagje 'me time' te hebben. Knutselen, bloggen, koekjes bakken.. Zulke dingetjes.

Dit waren de dingen waar ik op dit moment het meest naar uit kijk. Letterlijk op dit moment denk ik vooral aan iets lekkers om te eten. Mijn naam knort omdat ik uit haast op school een broodje minder dan normaal heb gehad. Oh ja, en ik zou het bijna vergeten. Ik kijk ook heel erg uit naar morgenochtend. Want dan ga ik mijn haar verven! c: Dus dat deel ik zo snel mogelijk met jullie, hoe het is geworden. Ik denk dat ik daar morgen wel een momentje voor heb.

xo Mar 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten