donderdag 11 september 2014

Mijn opleiding

Heey allemaal! Ik zit mezelf flink op mijn kop te geven omdat ik zo inactief ben op ItsAllAboutMarly. Ik baal er zelf enorm van. Dat ik minder actief ben heeft een aantal redenen. In dit artikel ga ik over de redenen iets meer vertellen en wil ik ook wat meer vertellen over mijn opleiding en hoe het nu met me gaat. Eerst wilde ik gewoon met één of ander 'gewoon' artikel komen, maar ik vind dat het belangrijk is om eerlijk tegenover mijn lezers te zijn. Er is niks ergs aan de hand of zo. Dat moeten jullie echt niet denken. Maar als ik met iets zit, moet ik dat gewoon kunnen delen. Dus dat ga ik nu doen.


Een reden dat ik de afgelopen week niet geblogd heb is dat mijn laptop vorig week 2x gecrasht is. Nu heeft de man die altijd onze computers repareert mijn laptop meegenomen. :c Zolang mijn laptop weg is, deel ik eentje met mijn moeder. Ik heb dus sowieso al minder tijd om uitgebreid voor een artikel te gaan zitten.

Een andere reden is dat ik op het moment weer naar school ben. En dat is flink wennen. Het voelt als een heel nieuw leven. Een heel leuk leven, maar ook een heel nieuw leven. Opeens ben je een student. Ik heb me daar geloof ik nogal in mee laten slepen. Ik heb drukke dagen en als ik dan thuis kom ben ik gewoon te moe om een fatsoenlijk artikel te kunnen posten. Meestal als ik eenmaal begin lukt het ook wel maar vaak denk ik van te voren dat het niet gaat lukken en tja, dan lukt het ook niet. Maar ik mis mijn blog wel heel erg. En ik ben nog steeds trots op het bestaan van mijn blog. Dus ik wil er graag mee door.

De laatste reden waarom ik minder blog is omdat ik het gevoel heb dat ik een inspiratieloze periode heb. Nou ja, dat ook weer niet. Maar kijk, toen ik net begon met bloggen schreef ik puur waar ik over wilde schrijven. Daarna ben ik steeds meer gaan kijken hoe andere bloggers schreven. In wat voor stijl, wat wel wat niet. En natuurlijk, er is niks mis met tags overnemen. Maar uiteindelijk kreeg dat de overhand. En dat zie ik nu in. Ik ging denken dat het niet leuk zou zijn als ik zou posten wat ik leuk vond om te posten. Natuurlijk vond ik de dingen die ik postte leuk. Maar ik legde mezelf een steeds hogere druk op. Door die druk is het niet 'spontaan even bloggen omdat ik het leuk vind' maar werk. En mijn blog is mijn hobby. Mijn passie. En ik moet er mijn eigen plekje van maken. Wie zegt dat het niet leuk is als ik meer series ga bedenken? Of dat ik ga schrijven over boeken die ik heb gelezen of films die heb gezien? Wie zegt dat het niet leuk is als er meer Disney artikelen online komen? Mijn blog is een soort van ja, weerspiegeling van mij. Mensen die mijn blog lezen kennen me misschien wel beter dan mensen op mijn school. En dat is best raar en tegelijk heel grappig.

Mijn opleiding is hartstikke leuk. Er is alleen één vak waar ik een beetje moeite mee heb. Rekenen. We hebben een toets gehad en ik heb op alle onderdelen 2F niveau behalve meetkunde. Echt waar, ik haat dat. Ik heb het nooit begrepen en ik vraag me af of ik dat ooit zal doen. Wel ga ik mijn best ervoor doen. Want als ik halverwege het tweede jaar niet op alles 3F heb, dan haal ik de opleiding niet. Dus ik moet er wel flink achter aan. Maar het gaat me lukken!

Vandaag hadden we de generale repetitie voor de kinderboekenweek. We gaan naar verschillende basisscholen om daar de kinderboekenweek te promoten door middel van een dansje en een toneelstukje. Heel leuk! De generale ging best wel goed. Volgende week dan voor het echte werk. Ik heb er zin in. Ik denk dat ik nadat we op de basisscholen zijn geweest wel aan jullie ga vertellen hoe het was.

Dit was even een kijkje in mijn leven. Waar ik tegenaan loop en wat er goed gaat. Ik merk dat ik het fijn vind om weer te bloggen. Het is toch wel een uitlaatklep die ik de afgelopen week een beetje gemist heb. 

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten