maandag 1 september 2014

My september goals

Heey allemaal! Vandaag is het de eerste dag van een nieuwe maand. En dat betekent doelen stellen. Ik bespreek hoe het met de doelen van augustus is gegaan en stel nieuwe op voor september. Doelen stellen vind ik belangrijk. Dan heb je iets waar je naar toe leeft / werkt. Het stellen van doelen geeft overzicht en bovendien kan het ook nog een hartstikke leuk zijn. Maar goed, dit is de tweede maand dat ik doelen maak en deze met jullie deel. Dus laten we eerst de doelen van vorige maand er eens bij pakken.



❤ Een eigen domein aanvragen.
Ik heb geen eigen domein aangevraagd. Ik heb me er wel een beetje mee bezig gehouden, maar heb besloten (voorlopig) gewoon dit adres te houden. Waarom? Nou, ik ben dol op ItsAllAboutMarly. Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om dit vertrouwde plekje waar ik al bijna negen maanden op blog vaarwel te zeggen en ergens anders opnieuw te beginnen. Dat is één van de redenen. De andere reden is dat ik op dit moment druk aan het sparen ben voor iets anders. Ik ben van plan om zo snel mogelijk (ik weet nog niet wanneer dat is) een keertje naar Disneyland Parijs te gaan. En daar wil ik wel wat Disney souvenirs kunnen kopen. Aangezien Disney spulletjes vrij duur zijn ben ik nu vast aan het sparen. Natuurlijk geef ik ook wel eens kleine bedragen uit. Als ik een patatje haal bijvoorbeeld. Maar ik probeer het zoveel mogelijk te beperken en te sparen.

❤ Elke dag een andere haarstijl uitproberen.
In de zomervakantie heb ik wel veel verschillende haarstijlen uitgeprobeerd. Met YouTube- tutorials hebben mijn moeder en ik een aantal dingen uitgeprobeerd. Zij vindt het heel leuk om mensen hun haar te doen en ik heb dik haar. Achteraf heb ik er wel een beetje spijt van dat ik in juni mijn haar af heb geknipt. Want voor sommige kapsels is mijn haar nu net te kort. :c. Gelukkig is het sinds juni alweer een flink stuk gegroeid. Ik laat het nu weer lang groeien en ik hoop dat ik het binnenkort weer kan verven. ( Daar spaar ik dus ook voor.) Ik heb me niet alleen met kapsels bezig gehouden maar ook met kleur. Ik zit erover te denken om mijn haar roder te gaan verven. Dat vind ik wel supermooi. Hm, wie weet. c: 

❤ Oefenen met make-up.
I did. Eyeliner is nog steeds redelijk rampzalig, maar ik heb geoefend. En het is van vreselijk rampzalig naar redelijk rampzalig gegaan, dus dat gaat al beter. Voor de rest breng ik mijn mascara nu een stuk beter aan dan ik eerst deed en word ik er beter in om make-up zo aan te brengen dat het wel iets extra's geeft maar niet too much is. 

❤ Elke dag een stukje aan een verhaal schrijven.
Dit wil ik nog steeds heel graag bereiken maar het is niet gelukt. Jammer. Ik zal voor mezelf kijken hoe ik dit doel alsnog kan bereiken maar ik weet nog niet echt hoe. Ik denk dat het voor een groot deel te maken heeft met onzekerheid. Ik denk dat het verhaal nooit goed genoeg zal zijn voor een boek of dat ik onbewust iets bedenk dat allang bestaat. Maar ja, hoe langer ik wacht hoe meer verhalen al bestaan. Misschien moet ik ook maar gewoon trots zijn met wat ik nu doe. Ik blog (bijna) elke dag, al ongeveer negen maanden lang. Dat is ook iets om trots op te zijn. Dan had ik een paar jaar geleden ook niet durven dromen. 

Goed, dat waren mijn august goals. Nu de nieuwe doelen voor deze maand. Ik heb nu al een leuke in mijn achterhoofd. c:

September goals:



❤ Verlanglijstje maken voor mijn verjaardag.
Ik moet eens goed op een rijtje zetten wat ik nou precies wil hebben voor mijn verjaardag. Voor mezelf nagaan of het qua prijs haalbaar is. Ik denk dat het handig is om overal prijs en winkel bij te zetten. Ik ga gewoon een lekker lange lijst maken. Niet omdat ik denk dat ik dat allemaal krijg. Nee, natuurlijk niet, haha. Maar als je een lange lijst hebt weet je niet van tevoren wat je krijgt. En als je maar drie dingen opschrijft dan ja, dan weet je van tevoren al dat je waarschijnlijk die dingen krijgt. En ik wil dat het een verrassing is. Gewoon net zoals toen ik klein was. Het magische gevoel van wat zou er in dat pakje zitten? Ik moet ook goed bij mezelf nadenken welke dingen ik echt heel graag wil hebben. Soms dan weet je niks en dan schrijf je maar wat dingen op. Maar zo wil ik het niet gaan doen. Ik ga echt dingen opschrijven die ik heel graag wil hebben. En voor de rest vraag ik geld om te sparen. Goed idee! Kijk, daar was ik zonder dit artikel nooit opgekomen. Handig zo'n blog!

❤ Een cadeautje kopen voor Stefans verjaardag.
Maar voor ik jarig ben is Stefan nog jarig. Stefan is 19 september jarig, ik 10 oktober. Hij is dus ongeveer een maandje ouder. (Grr.) Maar goed, ook voor hem wil ik een speciaal cadeautje kopen. Het hoeft niet duur te zijn maar gewoon iets waarvan ik weet dat het hem echt zo'n warm happy verjaardagsgevoel geeft. Eventuele ideeën zet ik nog niet online, aangezien meneer ook regelmatig mijn blog leest.

Een datum prikken voor mijn verjaardagsfeestje en vorm geven aan het feestje.
Dit houdt in:
- Een datum prikken, redelijk wat weken van tevoren en uitnodigingen maken. 
- Slingers, ballonnen en dat soort spul in huis halen. 
- Bedenken wat ik op het feestje wil doen, wat ik wil eten etc.

Mijn best doen op school & zorgen dat de presentaties een groot succes worden.
School is weer begonnen en ondanks ik alle vakken wel leuk vind en niet denk dat ik met iets hopeloos achter ga raken, wil ik dit toch voorkomen door gewoon meteen bij te blijven. Ook hebben we deze maand best veel presentaties staan en ik wil gewoon dat dat een succes word.

Dit waren mijn september goals. De meeste zijn nogal feestelijk. Maar goed, ik ben bijna jarig en dat moet gevierd worden. c: Het is nu rond half tien 's ochtends. Ik vind het op zich wel leuk om een keer 's ochtends te bloggen. Op de één of andere manier ben ik dan meer wakker en mijn concentratie is stukken beter. Op maandag hoef ik pas kwart over tien op school te zijn dus op maandag kan ik het sowieso voortaan wel 's ochtends doen. En in het weekend als ik tijd heb ook wel. Het voelt veel fijner 's ochtends. Het begin van een dag. Nog een hele dag voor je. Dat gevoel een beetje. Maar goed, ik moet nu wel opschieten. Anders kom ik straks te laat op school.

Liefs,
Mar 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten