zaterdag 6 september 2014

Tag: It's weekend!

Heey allemaal! Na een aantal drukke dagen niet geblogd te hebben ben ik er weer. Ik heb zoveel meegemaakt. Op school hebben we een workshop schminken gehad en ik ben naar een kermis geweest. Stefan heeft twee knuffels voor me gewonnen en ik eentje. Stefan heeft hier van donderdag tot en met vanochtend gelogeerd op de logeerkamer. Dat was erg gezellig. Nu hij weg is, is het een stuk stiller en mis ik hem best wel. Vandaag ben ik met Hilda naar een kermis geweest. We hebben nu beide een knuffel en een suikerspin in een roze emmertje. c: Vandaag heb ik echt zo'n weekendgevoel. Voor mijn gevoel is het al zondag en moet ik morgen weer. Maar morgen is het pas zondag dus ik heb een soort reserve dagje weekend. Voor mijn gevoel. Omdat het weekend is, en ook nog eens een heel druk en leuk weekend, ga ik vandaag de 'It's weekend!'- tag doen. Enjoy!



1. Heb jij op zaterdag en zondag weekend of heb je op andere dagen vrij?
Jep, zaterdag en zondag. En vrijdagmiddag omdat ik 11.45 al uit ben. 

2. Hoe laat sta je op in het weekend?
Vanochtend zat het een beetje tussen 7.00 en 8.00 uur in. Ik geloof dat ik een soort ingebouwde klok door het schoolritme heb. Die klok maakt me in het weekend dus ook mega vroeg wakker. Niet leuk. Ik ben sowieso een slechte uitslaper. Als ik uitslaap is het meestal tot een uur of 9, half 10. Tot later lukt me meestal gewoon niet.

3. Hoe ontbijt je in het weekend?
Vanochtend heb ik nogal raar ontbeten. Ik had twee crackers waar ik karamelpasta op smeerde. Daaroverheen strooide ik hagelslag. En daaroverheen legde ik nog wat stukjes kit kat. Het klinkt een beetje raar, maar het was echt lekker. Meestal ontbijt ik in het weekend met een kopje thee, twee crackers met chocoladehagel, een kiwi en eventueel een eitje.

4. Hoe ziet jouw weekend er meestal uit?
Vrijdag doe ik 's middags meestal een beetje rustig aan. Ik heb dan net een drukke schoolweek gehad en ik moet mezelf dan even 'opladen'. Helaas ben ik behoorlijk slecht in uitrusten en wil ik meestal doordraven waardoor ik er op een bepaald moment helemaal niet meer tegen kan. Daarom dwing ik mezelf om vrijdag een beetje rustig aan te doen. Kijk, naar de bieb of eventjes mee boodschappen.. Zulke dingen sta ik mezelf wel toe. Maar de hele middag en/of avond afspreken daarmee wacht ik tot zaterdag. Zaterdag is mijn 'afspreekdag'. Deze dag voelt voor mij echt als weekend. Het weekend is niet net begonnen en ook nog niet bijna voorbij. Perfect. Meestal is zaterdag mijn drukke dag. En zondag is dan weer een relaxte 'ik doe bijna niks'- dag. Nou ja, schoolwerk en zo dan. Maar niet de hele dag afspreken.

5. Wat doe je het liefst in het weekend?
Afspreken met Stefan en vriendinnen maar ook 'me time' hebben. Tijd voor mezelf waarin ik lekker kan doen waar ik zin in heb. Bloggen, tekenen, knutselen, lezen.. Ik merk de laatste tijd dat ik aan beide behoefte heb. Aan mensen om me heen, maar op sommige momenten ook eventjes voor mezelf ergens mee bezig zijn. Om op te laden van een drukke week.

6. Wanneer plan jij je activiteiten voor het weekend?
Soms dan staan er al dingen ruim van tevoren zoals verjaardagen. Maar afspreken dat plan ik niet langer dan een week van tevoren. Tenzij het iemand is die heel ver weg woont, dan is het wel handig om tijdig een datum vast te stellen. Ik zou dingen soms wel iets eerder mogen afspreken, want ik ben nogal op het laatste moment soms. En die spontane ingevingen zijn leuk, maar meestal overval ik mensen daarmee. Soms vinden ze het leuk, maar vaak hebben ze ook al andere plannen. Niet handig, Mar. Niet handig.

7. Ben je ook bezig met je studie of werk in het weekend?
Ja, natuurlijk wel. Het is belangrijk om in het weekend wel iets aan je studie te doen. Tenminste dat vind ik, want anders is de overgang op maandag weer zo groot. Ik geef toe dat ik in het weekend wel een stuk minder aan mijn studie doe dan door de week. Het liefst heb ik in het weekend zo weinig mogelijk met school te maken omdat ik even bij wil tanken.



8. Hoe laat ga je naar bed in het weekend?
Tussen 23.00 uur en 00.30 denk ik. Ik lig rond 23.00 wel in mijn bed maar ik maak het meestal één avond per weekend nogal laat. De rest van de week slaap ik wel gewoon redelijk op tijd.

Dit waren de vragen! Ik vond dit wel een leuke tag. Zo kan ik een beetje vertellen hoe mijn weekenden er in grote lijnen uit zien. Als je de tag wilt overnemen, het mag gerust. Geniet nog van jullie weekend!

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten