donderdag 9 oktober 2014

The best Disney tag!

Heey allemaal! Laatst heb ik weer een nieuwe Disney tag ontdekt. En natuurlijk vind ik dat ik die moet doen. Het zijn 26 vragen. Op YouTube is het de bedoeling dat je deze vragen beantwoord binnen 5 minuten. Dit ga ik niet doen, ik ga er gewoon een uitgebreid artikel van maken. Ik hou er niet zo van om gewoon vraag, antwoord te doen. Ik leg er liever bij uit waarom ik dat zou vind. Want dat vind ik persoonlijk ook een stuk leuker om te lezen. Maar voor ik ga beginnen heb ik eerst nog even een mededeling. Ik ben morgen jarig!! Het lijkt me superleuk om morgen een speciaal verjaardagsartikel te doen. Maar ik weet niet of ik hier morgen een moment voor heb, aangezien de meeste visite morgen komt. Maar goed, ik heb echt mega veel zin in mijn verjaardag en kan er wel een heel artikel over schrijven, maar laten we maar beginnen met de tag. c:

1. Favoriet karakter
Er zijn meerdere karakters die ik leuk vind, maar ik denk dat Sneeuwwitje toch wel een streepje voor heeft. Ik weet niet waarom precies.

2. Favoriete prinses
Sneeuwwitje en Rapunzel zijn mijn favoriete Disney prinsessen. Sneeuwwitje is altijd aardig en positief, soms een tikkeltje naïef ( wie laat er nou zo'n doodenge heks binnen?) en ik herken me wel in Sneeuwwitje. Ik denk eigenlijk dat dat de reden is dat ik haar zo leuk vind. Rapunzels haar vind ik gewoon amazing. En ze is zo enthousiast en grappig. Tangled is echt de grappigste Disneyfilm als je het mij vraagt.


3. Favoriete heldin
Mulan. Ik vind haar echt ongelofelijk slim en stoer. Ze gaat in haar vaders plaats in het leger omdat hij er te oud en zwak voor is. Ze weet zich als meisje helemaal op te klimmen en is heel erg intelligent.

4. Favoriete prins
Een officiële prins? De officiële prinsen in Disney films vind ik niet zo geweldig. Ik bedoel: Prins Hans? Blugh. De prins in Sneeuwwitje en Sleeping beauty zingen en jubelen alleen maar. De prins in Sneeuwwitje heeft trouwens niet eens een naam! Het is de enige prins zonder naam. Ik vind het vreselijk. Aladdin en Jasmine. Phillipe en Aurora. Flynn en Rapunzel. Kristoff en Anna. Sneeuwwitje en de prins. Ik bedoel: Ik snap dat het de eerste Disney film is en dat dingen onderhand wel gemoderniseerd zijn maar kom op, ze hadden die prins wel een naam kunnen geven. Toch? One of my life struggles. Nee grapje. Maar ik irriteer me er wel aan. Ik laat de onofficiële 'prinsen' gewoon ook meetellen. Dan is mijn favoriet Aladdin. Hij is knap en vriendelijk en avontuurlijk en... Oké Marianne, stop it. Je hebt een vriendje. c; Maar ik geef toe dat ik vroeger wel eens gefantaseerd heb hoe het zou zijn om in Jasmines plaats met Aladdin op dat tapijt te vliegen..


5. Favoriete held
Koning Triton, de vader van Ariel. Ariel gaat tegen zijn raad in toch de val in bij Ursula. Toch offert hij zichzelf op voor haar, ondanks haar fouten. Als dat geen liefde voor je kind is. 

6. Favoriete dier
Radja. De tijger van Jasmine. Ik heb gewoon iets met dat beest. Ze is zo knuffelbaar en warm en tegelijk beschermt ze Jasmine tegen andere mensen. Als ik ooit weer een kitten krijg en het is een vrouwtje noem ik haar sowieso Radja. 



7. Favoriete sidekick
Nou, ik heb meer met sidekicks dan met dieren uit Disneyfilms, eerlijk gezegd. Ik vind het lastig kiezen. Want ik ben helemaal verliefd op Olaf.. Maar ook op kleedje uit Aladdin. Het bescheiden, lieve, vliegende tapijt. Ik kan geen keuze maken.

8. Favoriete slechterik
Maleficent. Omdat er over haar ook een film is gemaakt waarin haar verhaal word verteld. En haar goede kant wordt getoond. Bij de evil queen en de stiefmoeder uit Assepoester zie ik gewoon geen goede kant. En voor heksvorm van de evil queen en voor Jafar uit Aladdin ben ik gewoon bang. Bovendien vind ik het accent van Maleficent heel leuk. Maar dat vind ik bij mother gothel uit Rapunzel ook wel. Het enige probleem wat ik met haar heb is dat het gewoon gemeen is om een meisje bij haar ouders weg te halen en op te sluiten omdat je zelf jong wilt blijven? Dus ik ga voor Maleficent.


9. Favoriete originele karakter ( Mickey, Minnie, Donald, Katrien etc.)
Mickey. Een vriendin van mij is echt helemaal fan van Minnie, maar ik vind Mickey net ietsje leuker. Waarom? Omdat Mickey het originele symbool voor Disney is. It's all started with that mouse. Daarom vind ik Mickey leuk. En omdat hij gewoon super positief en vrolijk is.

10. Favoriete liedje
Het spijt me, maar deze vraag kan ik gewoon niet beantwoorden. Dat kun je ook niet van mij vragen. Want man, wat heeft Disney veel mooie muziek. Ik kan echt niet kiezen.


11. Favoriete liefdesliedje
Dit zou het makkelijker moeten maken. In elke Disneyfilm zit één ultiem liefdesliedje. 'I see the light' uit Rapunzel and 'tale as old as time' uit Beauty and the beast. Laten we eerst even alle liefdesliedjes die ik luister op een rij zetten. En daarna kijken of ik een keuze kan maken. Of op zijn minst een paar keuzes.

Sleeping beauty - Once upon a dream
Cinderella - So this is love
Beauty and the beast - Tale as old as time
The lion king - Can you feel the love tonight
Aladdin - A whole new world
Tangled - I see the light
Frozen - Love is an open door

Hiervan valt Frozen sowieso af. Ik bedoel het is een liefdesliedje. Maar kom op, ze zingt het met prins Hans. En het is een heel leuk en vrolijk liedje maar het mist het ultieme warme zwijmelgevoel. De mooiste liedjes die mij echt het warme liefdesgevoel geven zijn 'Once upon a dream' van Sleeping beauty, 'Can you feel the love tonight' van the Lion king, 'A whole new world' van Aladdin en 'I see the light' uit Tangled.

12. Favoriete liedje gezongen door een slechterik
Toen ik deze vraag zag, dacht ik eerst: Serieus? Ik kan geen liedje van een slechterik bedenken wat ik leuk vind. Maar die heb ik wel. 'Mother knows best' van Rapunzel. En dan de tweede versie. Waarin ze zingt 'Rapunzel knows best'. Dat stuk is zo leuk om te imiteren.




13. Minst favoriete liedje
Het beginlied in Aladdin en de meeste muziek uit de klokkenluider van de Notre Dam. Hele luide en hele mysterieuze muziek vind ik soms al snel eng omdat er dan nogal veel op me af komt. 

14. Favoriete kus
Eerlijk gezegd let ik hier nooit zo erg op in Disney films. Maar ik denk dat mijn favoriete kus is en blijft: Het moment waarop de prins zonder naam Sneeuwwitje wakker kust. 


15. Eerste film die je gezien hebt
Winnie de pooh! c: Eerst leenden we hem van de videotheek, heel erg vaak. Alleen toen besloten mijn ouders hem zelf maar te kopen.

16. Favoriete klassieker
Onmogelijk om te kiezen. Tarzan vind ik heel mooi, maar Lilo en Stitch ook..

17. Favoriete pixar film
Ik ben niet zo van de pixar films. Maar als ik moet kiezen denk ik dat ik voor Brave ga. Ik vind het verhaal mooi en het nummer 'Touch the sky' uit de film. En Merida's accent is zo grappig en schattig om te horen. "I am Merida. And I will shoot for my own hand." 


18. Minst favoriete pixar film
Ehh.. Dat weet ik niet. Ik heb nog niet zoveel pixar films gezien en degenen die ik heb gezien vond ik niet slecht of zo, maar ik vind klassiekers gewoon mooier.

19. Favoriet vervolg
De kleine zeemeermin deel 2. c: Waarin Ariel een dochter Melody heeft die juist zeemeermin wil zijn. Of Lilo and Stitch deel 2. Ik ga denk ik toch voor Lilo and Stitch.

20. Een film die je aan het lachen maakte
Rapunzel. Zoals ik al zei vind ik dit gewoon de grappigste Disneyfilm. Waarom? Can't explain. Kijken dus. c:

21. Een film die je aan het huilen maakte
De echte zielige Disneyfilms heb ik nog niet gezien of niet bewust gezien. De Lion king heb ik voor mijn verjaardag gevraagd dus dat is afwachten en Bambi toen was ik nog heel klein. Volgens mij heb ik gehuild bij Lilo and Stitch. Bij deel 2 gaat Stitch een soort van bijna dood en het is gewoon heel zielig. You must see it.

22. Favoriete scene van favoriete film
Mijn favoriete scene uit Sneeuwwitje is de scene waarin de dwergen 'Heigh ho' zingen in de mijn. En mijn favoriete scene uit Rapunzel is wanneer ze samen met Flynn over het water vaart met al die duizenden lampionnen en dat ze 'I see the light' gaan zingen. <3


23. Saddest death
Algemeen worst fictional death vind ik Tris van Divergent. Maar dat is geen Disney natuurlijk. Ehm, ik weet het eigenlijk niet zo goed. Zoals ik al zei, ik moet de zieligste films nog (bewust) kijken. Vroeger vond ik het altijd vreselijk hartverscheurend dat de vader van Assepoester doodging. Ook al wordt dat gewoon in het begin verteld. Ik vond het zo vreselijk erg voor dat kleine meisje en verplaatste me helemaal in haar situatie. Je familie verliezen en een soort slaaf worden in je eigen huis. 

24. Favoriete quote
'Remember you're the one who can fill the world with sunshine.' - Snow white.

25. Favoriete themapark
Ik heb geen idee. Ik ben nog niet in een Disneypark geweest en dat vind ik echt vreselijk. Vaak wanneer mensen horen dat ik Disney fan ben vragen ze of ik al eens in Disneyland / world ben geweest. En dan moet ik altijd tot mijn spijt zeggen dat ik er nog niet in eentje ben geweest. En dat is frustrerend. Dus ik hoop heel erg dat ik er binnenkort een keertje naartoe ga. c: Dat zou echt zo geweldig zijn!

26. Favoriete attractie 
Ik heb op YouTube filmpjes gekeken van attracties en ik vind de 'The little Mermaid' en de '7 dwarfs mine train' heel erg leuk. Het is alsof je door de films rijd. Wauw. c:

Dit waren alle vragen. Ik vond deze tag echt helemaal geweldig en ben nu ook best wel heel erg vrolijk. Als je deze tag wilt overnemen, het mag gerust.

Liefs,
Almost 17 years old,
Mar 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten