zondag 19 oktober 2014

Dagje Franeker & Harlingen

Heey allemaal! Afgelopen vrijdag ben ik met mijn ouders een dagje weg geweest. Het oorspronkelijke plan was om een dagje naar Franeker te gaan, maar halverwege de dag zijn we ook nog eventjes naar Harlingen geweest. Ik heb deze dag een aantal inspirerende en leuke dingen gezien waarvan ik ze heel graag eventjes wil promoten op ItsAllAboutMarly. Here we go!

Van tevoren..
Ik was nog nooit eerder in Franeker geweest, dus ik wist niet echt wat ik me bij deze stad moest voorstellen. Ik hoopte op leuke winkels. Ook hadden we gelezen dat er toevallig die middag een markt was. Een markt is natuurlijk altijd leuk. Daar moesten mijn moeder en ik even een kijkje nemen.

De stadsherberg
Tussen de middag hebben we gegeten in de Stadsherberg in Franeker. Hiervoor kende ik dit restaurant nog niet. Ik vind zelf dat het er van buiten heel erg leuk uit ziet. Ik weet niet, het heeft iets eiland- achtigs. Iets origineels. Ook van binnen is het een erg mooi restaurant. Er hingen leuke herfstdecoraties en ik vond het gewoon een prettige plek. Toen ik de kaart zag vond ik wel eventjes wat moeilijk om een keuze te maken, maar dat ligt aan mij. Ik lust gewoon vrij weinig van 'de volwassenen kaart' en bijna overal zit wel iets in wat ik niet lust. Uiteindelijk heb ik wit zelfgebakken brood met een omelet gehad. En dat was hartstikke lekker. Ze bakken dat brood dus zelf en echt jum! <3 Zeker een aanrader.





Markt
De markt vond ik erg leuk. Er was een creatieve vrouw die allemaal zelfgemaakte sieraden verkocht. Ook verkocht ze deze schattige Hello Kitty etuitjes. Ik heb normaal niet veel met Hello kitty maar ik vond het te schattig voor woorden en kon het niet laten om er eentje te kopen. Het is een etui, maar ik denk dat ik het eerder ga gebruiken als portemonnee. Want er past naar mijn mening niet veel in, als ik het als etui zou gebruiken. Maar goed, ik kocht een Hello kitty etuitje en we gingen verder. Later kwamen we bij een kraampje waar allemaal taarten en cupcakes stonden. Ik had nog nooit eerder zulke taarten en cupcakes gezien. Het leek op eten voor mensen en toch niet helemaal. Onze nieuwsgierigheid werd gewekt en toen we dichterbij kwamen zagen we dat het vogeltaarten en cupcakes waren. Het zag er heel gaaf uit. Ik had er nog nooit eerder van gehoord en ik vind dat het er wel meer mensen van zouden mogen horen. Daarom wil ik even een plekje op mijn blog vrijmaken voor deze bijzondere creaties. Je kunt deze mevrouw volgen op Facebook. Hierop meldt ze op welke markten ze zal staan. Ook geeft ze workshops. Zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen op haar Facebook! 

Harlingen
Na Franeker zijn we ook nog eventjes naar Harlingen geweest. Het was zwaar frustrerend om daar bij rederij Doeksen te staan en niet naar Terschelling te gaan. Terschelling is zo'n beetje mijn tweede thuis en ik wilde er zó graag naartoe. Maar ja, jammer maar helaas haha. Ook hebben we nog eventjes gewinkeld in Harlingen. Ik heb nu een lichtroze nachtlampje dat perfect bij mijn kamer past. Ik ben er heel blij mee.

Als afsluiter hebben we nog in een pizzeria gegeten. Ik kan wel zeggen dat het een topdag was. c: Ik heb nog niet heel vaak zulk soort, ik noem het maar even reisverslagen, geschreven. Ik hoop dat het een beetje leuk was om te lezen. 

Hoe vaak ik nu ga bloggen weet ik niet echt. Ik heb wel een aantal leuke ideeën en ik vind het ook nog steeds heel leuk om te bloggen. Dus mijn tip is: Houd ItsAllAboutMarly in de gaten en er komt vanzelf iets nieuws online! Ik ben mijn blog en jullie niet vergeten. c:

Liefs,
Marianne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten