woensdag 7 oktober 2015

Personal update: Bijna volwassen? Dansjuf? Wat?

Hee lieve allemaal! Tjonge jonge, wat is het een tijd geleden dat ik geblogd heb. Ik zal eerlijk zeggen dat ik op het moment niet zo goed weet hoe ik school, bloggen en al mijn andere hobby's met elkaar kan combineren. Dat is de reden dat er niet zoveel artikelen verschijnen. Plannen is ook één van de leerdoelen voor dit schooljaar, ik vind het soms knap lastig. Het liefst zou ik alle dingen die ik leuk vind iedere dag doen, maar dat kan gewoon niet. Ik wil zoveel dingen op een dag en voor ik het weet is de dag weer voorbij. Ik zou nog zoveel meer dingen willen doen dan dat ik nu doe, dus ik moet keuzes maken. Ik hoop snel een vast moment te vinden om te bloggen. Het liefst ook vaste dagen. Dat geeft zowel voor lezers als voor mezelf duidelijkheid. :)


Goed, over tot de orde van de dag. Ik wil vandaag even met jullie bijkletsen aangezien ik zo lang niks gepost heb. Er is best veel dat op het moment door mijn hoofd spookt. Ik ben bijvoorbeeld zaterdag jarig. (Dat besefte ik me zonet eventjes.) Door alle drukte sta ik hier amper bij stil. Ik word zaterdag achttien. Volwassen voor de wet. Volwassen? Ik? Een raar gevoel. Natuurlijk ben je wel volwassen. Ik kan verantwoording nemen voor mijn eigen gedrag, ik kan volwassen dingen oplossen.. Alleen ja, ergens beangstigt het idee me om volwassen te worden. Het is niet zoals Peter Pan dat ik het liefst voor altijd kind zou blijven.. Maar het idee dat je kindertijd nooit meer terug komt is toch wel een beetje gek. Ik probeer voor ogen te blijven houden dat een cijfertje niks verandert aan wie ik ben. Zo volwassen als ik nu ben op mijn zeventiende zal ik op mijn achttiende verjaardag ook zijn. Het is niet zo dat ik opeens verander of moet veranderen. Ik zal altijd mezelf blijven. Bovendien moet ik me ook niet zo aanstellen. Maar toch, maar toch.. Officieel volwassen. Ik probeer aan de gedachte te wennen.


Even heel iets anders; Afgelopen weekend heb ik op mijn nichtje van vijf gepast. Ik ben met haar wezen winkelen, heb haar op bed gebracht, met haar gefietst én we hebben gedanst. Ik heb voor mijn opleiding een CD met kinderliedjes laten maken en ik heb haar hierop dansjes geleerd. Ik merkte dat het me blij maakte om zo met kinderen en muziek te werken. Daardoor ben ik gaan nadenken over een carrière als kleuterballetjuf. Kleuterdans lijkt me wel heel leuk om te geven. Het ligt me wel. Ach ja, dat zetten we er ook maar bij op het lijstje van beroepen die me leuk lijken. 



Vandaag heb ik met mijn klas iets heel leuks mogen doen. Voor school mochten wij in bibliotheken de Kinderboekenweek openen. Superleuk! Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar 'raar maar waar'. Er was een groepje die proefjes deed, er waren schminkers en nog veel meer leuke activiteiten. Mijn groepje knutselde letters. En de letters mochten zo gek mogelijk aangezien het thema 'raar maar waar' is. Ik heb hele leuke letters voorbij zien komen en het was gezellig in de bibliotheek. Ik vind het leuk dat we dit mochten doen. Vooral ook omdat ik vroeger wel eens studenten zulke dingen zag doen en dat we nu zelf dit mogen doen. Geweldig! De mensen van de bieb waren ook heel aardig en we werden warm verwelkomd. 




Overigens is mijn nichtje van vijf fan van Kathleen door mij. :P Het schiet me ineens te binnen. Zij is vijf en Kathleen is al zes jaar uit K3. Hoe het komt? Nou ja, ik heb haar voor oude K3-films gezet en ik heb natuurlijk alleen maar films gezien met Kathleen er nog bij. Ik dacht dat dit een probleem voor haar zou zijn en dat ze het niet leuk zou vinden zonder Josje. Niks was minder waar. Ik hoefde alleen maar te vertellen dat dat blonde meisje Kathleen was, de voorganger van Josje. Karen en Kristel waren wel hetzelfde, stelde ik haar gerust. Tot mijn verbazing was ze meteen fan van Kathleen. Ze wilde Kathleen 'zijn' en haar knuffel heette opeens Kathleen. Alles was Kathleen. Ik vind het geweldig. Zo zie je maar hoe makkelijk kinderen daarin kunnen zijn. Grappig om te zien. En ik me maar druk maken of ze het dan wel leuk zou vinden.

Ik ga zo nog eventjes lezen in mijn spannende boek Alice in Zombieland. Ik moet het boek over twee dagen weer inleveren bij de bieb dus ik lees nog even flink door. Ik wens jullie allemaal een fijne avond en tot gauw! ♥ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten