zondag 11 oktober 2015

18+





Hee allemaal! Ik durf te wedden dat ieder zijn of haar eigen ideeën heeft bij de titel van het artikel van de dag. Laat me het uitleggen: Vandaag ga ik het vervolg schrijven op het artikel van gisteren. Gisteren gingen we terug in de tijd, vandaag ga ik dromen over de toekomst. Daarom heet het artikel 18+. Gisteren hebben we het gehad over de 18- jaren. Ik heb een zeer emotioneel stukje geschreven over mijn opa en heb verteld over mijn kindertijd. Vandaag ga ik juist kijken wat ik graag zou willen doen in de toekomst. Het leven heb je niet in de hand, maar er is niks mis met mooie dromen. Here we go!


Juf
Ik hoop later mijn eigen klas te hebben op de basisschool. Een lokaal om zelf in te richten en mijn eigen lessen te bedenken. Ik wil kinderen inspireren en ze iets leren. Ik zie mezelf er al op uit gaan met een klas om kriebelbeestjes te zoeken in het bos. Ik zie mezelf al de klas versieren met mooie knutselwerkjes. Zo zag ik mezelf al toen ik klein was.. En nu ben ik al een stukje dichterbij die droom door de opleiding die ik nu doe. Ik mag twee dagen per week juf zijn op een basisschool en daar leer ik superveel van.


Schrijfster
Ik wil een boek uitbrengen. Het probleem is dat ik het erg lastig vind om een verhaal af te schrijven. Als ik een paar hoofdstukken geschreven heb komt er alweer een nieuw idee in mijn hoofd. Het is natuurlijk mooi om zoveel fantasie en inspiratie in je hoofd te hebben, maar tegelijk kan het ook heel vervelend zijn. Ik denk niet vaak aan één ding, meestal aan vijf dingen tegelijk wanneer het rustig is in mijn hoofd. Maar ooit.. ooit gaat het me lukken. Daar vertrouw ik op. En als ik ooit een boek uit zal geven zal ik huilen van geluk denk ik. Omdat dit mijn allergrootste droom is van kinds af aan.


Entertainer
Het lijkt me ook heel leuk om kinderen te entertainen. Dit is heel breed. Zieke kinderen een leuke dag bezorgen, in een TV-serie spelen voor kinderen.. Het lijkt me allemaal erg mooi werk.  Als ik professioneel had kunnen zingen en tijdens de audities 18 jaar was geweest had ik me opgegeven voor K3. Ik vind het inspirerend wat K3 voor kinderen betekent en wat ze allemaal doen. Het lijkt me overigens ook heel gaaf om op een podium te staan in een toneelstuk of musical. Niet met een grote rol maar meer op de achtergrond. Ik weet nog van de balletvoorstellingen van vroeger hoe ik geniet als ik op een podium sta.


Liefde
Ik ga eventjes heel cliché beginnen, maar ook ik wil ooit mezelf settelen met mijn ware liefde. En ware liefde.. Wanneer is iemand dat? Ik geloof erin dat diegene je accepteert zoals je bent maar je ook een halt toe roept wanneer dat nodig is. Ik kan bijvoorbeeld ongelofelijk stressen om iets kleins. Ik heb iemand nodig die er wel voor me is maar het ook tegen me zegt als ik doordraaf. Voor de rest kan ik weinig zeggen over ware liefde, ik moet hém ook nog tegenkomen. :p


Zonder ouders op vakantie
Ik ben nog nooit zonder mijn ouders of de ouders van iemand anders op vakantie geweest en dat wil ik best wel. Het lijkt me enorm leuk om een weekendje of weekje weg met mijn tweelingzus, zusje, een vriendin of een groepje. Ik denk dat dit veel hilarische, mooie en onvergetelijke momenten zal opleveren. Ver weg hoeft niet per se. Ik wil heel graag weer een keertje naar Terschelling. Ik hou van dat eiland. Ik hoef er niet per se in de zomer naartoe. Ik wil best kerst vieren op Terschelling of oud en nieuw. Of ik er ook zou willen wonen weet ik niet zeker, maar het valt te overwegen.

Op kamers
Ik wil samen met mijn tweelingzusje op kamers. We zijn tegelijk klaar met de opleidingen die we nu doen en willen daarna als het kan samen studeren in dezelfde stad. (Wel beide een hele andere richting.) Dan kunnen we samen op een kamer gaan. Dat lijkt ons echt mega gezellig! Bovendien denk ik dat ik dan ook minder snel heimwee zal krijgen omdat ik een bekende bij me heb. En wat voor bekende?! Mijn zus. :)


Uitgaan
Ik ga eigenlijk niet uit. Nachten feesten is niet echt mijn ding maar toch wil ik sowieso één keer in mijn leven uit tot laat. Ik wil weten hoe dat is. Nep uitgaan voor de film Sneekweek was in ieder geval erg leuk. Dansen en lachen met leuke mensen tot mijn benen me niet meer konden dragen.

Kinderen
Ik wil ook kinderen. Over een jaar of acht tot tien. Ik weet eigenlijk nog niet wanneer. Ik wil nog heel lang doorstuderen, dat is hoe ik er nu over denk. Ik weet ook nog niet precies hoeveel kinderen ik wil. Twee? Drie? Meer? Of is dat teveel van het goede? Het hangt ook van van alles af natuurlijk. Ook lijkt het me wel heel mooi om een kindje te adopteren. Ik wil een kind zonder toekomst een toekomst bieden. Dat word wat. Vliegangst en een kindje willen adopteren.. We moeten nog maar even kijken hoe we dat doen en wat er mogelijk is. 


Penvriendin meeten
Ik heb nu al een aantal jaren een penvriendin. Het lijkt me heel leuk om haar als we volwassen zijn en nog contact hebben een keer te ontmoeten. Dan wil ik samen lunchen of zoiets. Dat lijkt me heel speciaal. Maar eerst nog maar een flinke tijd schrijven, haha.


Zwemmen met dolfijnen
Hoe cliché.. Maar toch, als ik denk aan dingen die ik wil doen dan zie ik mezelf meteen zwemmend in zo'n pak met dolfijnen. Het schijnen zulke bijzondere dieren te zijn.. Ik wil dat zelf ook ontdekken.

Voorbeeld
Ik wil graag een voorbeeld zijn voor kinderen en nja, wie ik maar inspiratie kan geven. Ik vind het fijn om mijn ervaringen met mensen te delen en adviezen te geven. Ik wil er graag voor anderen zijn. Het is lastig uit te leggen. Ik denk dat het ook een beetje hoort bij de juf in mij. Ik ben me bewust van mijn voorbeeldfunctie als ik met kinderen wil werken dus gedraag me daar ook naar.

Well lieve mensen, dit is een overzichtje van de dingen die ik graag wil. Wat ik verder nog wil en wat er werkelijk zal gebeuren in mijn leven is voor mij ook nog een beetje een verrassing. Wel kan ik beloven dat ik mijn dromen na zal jagen en de beste keuzes voor mezelf zal maken. Ik hoop overigens ook nog vaker te figureren en nog superveel leuke mensen te ontmoeten. (Ook heel veel Disneyfans.) Voor vandaag sluit ik af, maar binnenkort ben ik er weer met een nieuw artikel. :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten