maandag 7 september 2015

Films & Books ABC part I

Hee allemaal! Op het moment zit ik te multi-tasken. Ik schrijf een artikel en kijk 'Goede tijden, slechte tijden' met een kopje thee. Eerder vanavond ben ik met een opdracht voor school bezig geweest en nu ben ik vrij om te doen wat ik wil. :) Op dit moment ben ik, misschien door het koude en regenachtige weer, heel veel bezig met lezen en het kijken van films. Ik wilde vandaag graag over boeken en films praten, maar niet over één boek of één serie. Een hele poos geleden, misschien wel een jaar, heb ik een Marianne ABC gemaakt. Hierin bedacht ik bij iedere letter van het alfabet iets dat bij mij paste. Vandaag ga ik proberen bij iedere letter een boek, film of serie te noemen. Ik doe deze ABC in twee keren, omdat het anders een erg langdradig artikel kan worden. Well, let's to this!


A - A cinderella story
Deze film is één van de moderne versies van Cinderella die ik heb gezien. Hilary Duff speelt Sam. Sam's vader overlijdt wanneer ze nog een klein meisje is en zij blijft achter bij haar stiefmoeder en stiefzussen. Waar ze wonen heeft het al heel lang niet geregend en er wordt gezuinigd op water. Bij iedereen behalve bij Sam's huis. Haar stiefmoeder wil dat het gras (correctie; enorme gazon) mooi groen blijft. Op school is Sam een buitenbeentje en een beetje het piespaaltje van de populaire meiden. Tijdens een schoolfeest weet Sam iedereen te overbluffen met haar outfit, niemand herkent haar. Ook de populairste jongen van de school, Austin Ames, niet. Ze dansen met elkaar, praten met elkaar en er is een bijzondere klik. Maar zoals in Cinderella vlucht Sam weg van het feest en gaat Austin op zoek naar haar. Maar zal een relatie tussen hen werken? Hun levens zijn zo verschillend. ZIJ zijn zo verschillend. Nu ik over deze film schrijf wil ik hem echt weer gaan kijken.. Is een tijdje geleden. Maar hij kwam zo snel in me op vanwege het liedje bij de film. Best day of my life van Robert D. Palmer vind ik zo'n mooi en romantisch liedje.. *zucht zwijmel zwijmel*


B - Brother bear
Ook al zo lang geleden.. Ik weet niet zoveel meer van deze film maar toch komt hij als eerste in me op. Ik vond het zo'n zielige film toen ik hem voor het eerst keek. En tegelijk heel mooi. Een jager verandert in een beer en ziet alles vanuit een beer. En dan dat kleintje.. Koda, volgens mij. Die film raakt je hart. OOK maar weer eens kijken. Gosh, ik krijg het nog druk.


C - Cinderella
De nieuwe Disneyfilm, een remake op de klassieker, met echte mensen.. Ik vind het zo'n mooie film. Ik zal mijn verhaal over deze film niet te lang maken, aangezien hij al regelmatig voorbij is gekomen in een artikel. Ik vind de quotes uit de film zo mooi. "If there is kindness, there is goodness. If there is goodness, there is magic.." Just beautiful.


D - Destiny
Destiny is het laatste boek van de 'wings'-reeks waarvan ik de eerste twee boeken heb gelezen. De serie gaat over elfen en het leuke aan de boeken vind ik dat ze heel eigen zijn. Het is niet een concept dat me doet denken aan een ander boek. Nee, ik lees juist dingen die ik in andere series nog niet ben tegengekomen. Ik verheug me erop om de laatste twee delen te lezen maar eerst staan er nog wat andere boeken op mijn lijstje. 


E - Eclips
Ik heb noch het boek gelezen, noch de film gezien maar toch komt Eclips als eerste in me op. Waarschijnlijk omdat ik de twilight saga óók nog wil gaan lezen / kijken, maar deze nog niet eens op mijn officiële leeslijst staat aangezien die gewoon erg lang is. :p Blijkbaar zwerft het idee om de boeken te gaan lezen wel duidelijk rond. Ik heb alleen de eerste film gezien. Een andere reden dat ik de rest nog niet heb gelezen en gekeken is omdat ik twijfel of ik het niet eng ga vinden. Ach ja, ik zie wel. :)


F - Firelight
Moet ik ook nog lezen! Wauw, haha. Deze serie heeft mijn zusje. De serie gaat, niet geheel onverwachts, over draken. Zij is er helemaal gek van. Ooit heb ik een begin gemaakt in het eerste boek, maar toen had ik helaas geen tijd om veel te lezen..


G - Gwendolyn
Voor de verandering is dit geen boek, geen serie en geen film. Gwendolyn is een personage uit mijn edelsteentrilogie. Hiervan heb ik het eerste boek gelezen, maar ben ik daarna gestopt. Alle drie de boeken staan in mijn kast en het is ook echt wel een geniaal verhaal. Het gaat over tijdreizen en twee geliefden die elkaar eerst niet uit kunnen staan. (Dit is overigens vaak het geval in boeken. Dit doet mij geloven in de liefde tussen twee tegenpolen. Dit doet mij ook geloven dat deze relaties niet simpel zijn, maar zeker de moeite waard.)

H - Het huis anubis
Hoe kan het ook anders? Ik vind het een geweldige serie. Egyptische mythologie gemengd met de dagelijkse issues van jongeren. Ik kijk er nu ook met andere ogen naar dan toen ik een paar jaar jonger was. Ik snap sommige dingen nu beter. De schrijfster van de huis anubis boeken heeft nu geloof ik ook andere fantasy boeken geschreven voor tieners. :)

I - Inside out
Eerst wist ik niks bij de I, maar hoe kon ik deze film vergeten? In de bios met mijn zusje en twee vrienden naar deze prachtige Disney pixar film was echt een hele fijne ervaring. Ik kan nog heel veel over Inside out vertellen maar ik denk dat ik je dan beter kan doorverwijzen naar mijn recensie van deze animatiefilm.


J - Jackie
Dit is een film die mijn moeder een keer op Sinterklaas heeft gekregen. Een paar maanden geleden heb ik hem zelf voor het eerst gezien. Het is een bijzonder verhaal over twee zussen die hun moeder ontmoeten als ze volwassen zijn en met haar op reis gaan. Alleen is niets wat het lijkt. Ik wil er niet te veel over verklappen. Ik raad de film gewoon aan.

 

K - Klea
Eerst kwam er random 'K3' in me op, omdat we afgelopen vrijdag de nieuwe TV show 'K3 zoekt K3' hebben gekeken. Toen dacht ik aan Klea. Klea is een personage uit de wings-reeks. Ze is opgedoken in het tweede boek en het is niet duidelijk of ze te vertrouwen is of niet. Daar peins ik nu over. Ik ben er nieuwsgierig naar wat haar rol in de laatste twee boeken zal zijn en of het onprettige gevoel dat het hoofdpersonage bij haar heeft terecht is ondanks dat ze al twee keer hun leven heeft gered. Hmm..

L - LOL
LOL is een leuke meidenfilm over nou ja, alles wat je zo'n beetje tegen kunt komen in je tienerjaren maar dan soms met een beetje extremer. Met de 'oude' Miley in de hoofdrol. Ik vind het een erg leuke film. OOK maar weer eens kijken.


M - Mathilda
Een grappige film over een heel slim meisje. Die film heeft zoveel leuke kanten. Schattigheid, humor, ontroering.. Je raadt het al: OOK maar weer eens kijken, hahaha. 

Voor vandaag wilde ik het hierbij houden. De eerste 13 letters van het alfabet. De andere 13 zullen binnenkort volgen. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden als ik vond. Ik wens jullie nog een fijne avond en welterusten!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten