zaterdag 5 september 2015

Despicable me tag!

Hee allemaal! Het leek me leuk om weer eens zelf een tag te verzinnen, dus hierbij: De Despicable me tag! Hierbij stel ik vragen die gelinkt zijn aan het verhaal van de film maar ook vragen die te maken hebben met de term 'Despicable me' ofwel 'Verschrikkelijke ikke'. Je mag deze tag overnemen maar graag wel even vermelden dat je hem van ItsAllAboutMarly hebt. :) Laten we met de vragen beginnen.


Wat vinden mensen volgens jou jouw vervelendste eigenschap?
Ehmm.. Ik denk dat mensen mijn koppigheid het meest als iets vervelends beschouwen. Ik mag graag gelijk krijgen en kan hele discussies voeren om te bewijzen dat ik gelijk heb. Laatst zei mijn beste vriend tegen mij dat dat soms wel wat irritant was. Maar hij moest toegeven dat ik in die discussies vaak wel gelijk had.. Juist.. :p

Maak je liever carrière of neem je de zorg van drie kinderen op?
Allereerst zou ik niet dezelfde carrière als Gru willen (Gru is een superschurk en opeens de papa van drie schattige meisjes) maar toch vind ik de vraag lastig. Ik ben dol op kinderen alleen lijkt het me ook leuk om later mijn eigen carrière te hebben als juf, pedagoog of schrijfster.. Dus ik kan geen definitieve keuze maken tussen deze twee. Ik wil later kinderen en werken. Ik wil het combineren. Overigens is de kans ook groot dat ik één kind (of twee) per zwangerschap krijg en niet opeens drie tegelijk zoals Gru.


Wat vind je zo leuk aan minions?
Well.. Ze hebben een beetje hun eigen taaltje waarin ze tegen elkaar spreken. Dit taaltje is net zoals de minion zelf erg schattig. In despicable me 1 en 2 word wel gesproken door Gru en alle andere mensen die in de film voorkomen. Maar in de bioscoopfilm minions wordt veel minder gesproken en toch snap je de film precies. Geweldig.


Is bij jou iets wel eens grandioos mislukt?
Grandioos mislukt vind ik een beetje overdreven, maar er zijn genoeg dingen niet volgens plan gegaan. Met planningen ben ik bijvoorbeeld niet zo goed. Dan heb ik een bepaalde tijd voor iets gepland maar loopt het gigantisch uit waardoor alles gestrest en snel moet. Oh, er is trouwens wel iets grandioos mislukt. Een gymles die ik wilde doen op stage. Er is niemand gewond geraakt of gevallen maar de kinderen waren die ochtend heel druk en ik had in mijn les wat te veel rustige activiteiten waarin de kinderen hun energie niet kwijt konden. Gevolg? Chaos. Dat is eigenlijk het enige op mijn opleiding dat tot nu toe grandioos mis is gegaan. Toen dit net was gebeurd, voelde ik me heel dom. Maar tijdens iedere opleiding maakt ieder mens wel eens een blunder. Juist om aan te tonen dat het niet erg is als er iets fout gaat en dat je daar van leert, wil ik deze ervaring met jullie delen. Ik heb er van geleerd en doe de volgende keer meer actie in een gymles en begin met de kinderen op de bank in plaats van al in een kring. Zoals een docente op mijn eigen school zegt; "Orde houden zal nooit iets worden wat leuk is, het blijft een uitdaging voor iedere docent". And that is so true.

Wat is jouw favoriete fruitsoort?
De minions zijn gek op 'banana' en ik vind banaan ook wel lekker. Toch is het niet mijn favoriete fruit. Ik lust veel verschillende soorten fruit. Aardbeien, kiwi's en appels vind ik ook heerlijk. Oh en meloen.. Jum. :) Mandarijntjes zijn ook wel lekker. Ik geloof niet dat ik echt een lievelings- fruitsoort heb. En als ik die wel heb zijn het appels. Ik hou van alles met appels. Met een toevallige link aan Sneeuwwitje, al raad ik niemand aan om van zulke appels te eten. Ik hou van appelsap, appeltaart, apfelstrudel, appelmoes en ga zo maar eventjes door. 


Wat zou je doen als je een reusachtig verklede minion tegenkwam?
Ik zou vragen of ik met hem of haar op de foto mocht. En dan zo'n knuffelfoto haha. :) Dat zou echt heel leuk zijn. Ik zou de foto op stage aan mijn kleuters laten zien als alle kinderen en ook de juffen over hun weekend vertellen. De kinderen zijn helemaal minion addicted. Ik had laatst minions op mijn nagels gemaakt en de kinderen waren er helemaal vol van. Dit vind ik een compliment. Dit betekent dat in mijn creatie duidelijk minions te zien waren.

Wat vind je de grappigste quote uit de films?


Ik vind het zo'n grappig stukje uit de tweede film. Het kleine meisje is dol op eenhoorns en krijgt dan deze op haar verjaardag. 

Dit waren alle vragen van mijn despicable me tag. Ik vond het een leuk artikel, aangezien ik zin had om weer eens met jullie over een film te kletsen. Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten