zondag 16 november 2014

10 dingen waar ik absoluut niet tegen kan als het gaat om horror

Heey allemaal! Vandaag ga ik schrijven over iets waarvan ik nooit verwacht had dat ik erover zou schrijven. Namelijk: Horror. Afgelopen vrijdag heb ik met Eline horrorfilmpjes gekeken op YouTube. Iedereen heeft wel dingen op horrorgebied waar hij of zij niet tegen kan. Eline houdt zich bijvoorbeeld bezig met special effect make-up (wat ze echt heel goed kan) en op horrorgebied lacht ze meer dan ze bang is. Maar als er ogen worden uitgestoken of nagels kapot zijn, daar kan zij echt niet tegen. Nu is de grote vraag: Waar kan ik niet tegen? En waar wel? Het is grappig om te zien dat iedereen daar zo verschillend in is. Vroeger dacht ik dat ik overal bang voor was wat betreft horror. Maar dat is niet waar. Oké, laten we eens eventjes naar mijn 'horror frights' kijken.

FRIGHTS: 

Mensen die bloed spugen
En dan bedoel ik niet een klein beetje, maar echt hele fonteinen. Daar kan ik zo misselijk van worden. Ik bedoel kotsen kan misselijkmakend eruit zien, maar als de kots dan ook nog eens rood is. Echt, gatver. 

Oude poppen
Als we in een kringloopwinkel zijn, heb ik hier al last van. Oude poppen vind ik doodeng. Ze hebben gewoon iets spooky's. Ze worden dan ook niet voor niks gebruikt in horror films. Sinds ik afgelopen vrijdag de trailer van Annabella heb gezien is deze angst alleen groter geworden.

Zwarte ogen 
Ik heb één keer op Facebook een meisje gezien met zwarte ogen en bah, wat vind ik dat spooky. Ik bedoel ogen zijn de spiegels van de ziel. Uit ogen kun je zoveel opmaken. Of iemand van je houdt, of iemand verdrietig is etc. En als je dat allemaal niet kunt zien.. Ja, dat is eng.

Kerkhoven 
Als een scene in een film zich afspeelt op een kerkhof wil ik eigenlijk meteen achterstevoren gaan zitten. Daarbij komt meteen de volgende angst:

Levende doden
Het heeft gewoon iets spooky's. Mensen die half verrot zijn en ja, oké ik stop al. Wie weet lezen ook jongere kinderen dit.

Het moment dat je weet dat er iemand achter de persoon staat
Dat moment is gewoon wugh.. Vooral als je niet weet wie. En dan komt ineens die kop in beeld. En bah, rillingen. 

Enge wezens die ergens uit kruipen
In Evil dead kruipt iemand uit een speelgoedkist. Ieee. :s Met van die bloeddoorlopende ogen en oh god.. Dat zag ik dus ook afgelopen vrijdag. Still not over it..

En dan nu... 

IK BEN NIET BANG VOOR:

Never ending nightmares
Ik weet het niet zeker, want ik heb nog niet alles gezien. Alleen ik weet niet, die game is helemaal getekend. En zodra iets getekend is, vind ik het minder eng. Het doet me heel erg denken aan een spel dat ik vroeger heb gespeeld. Haunted house of zoiets. En ja, daarom vind ik het niet echt eng. Ik geef toe, als de dingen die in die game gebeuren niet in een tekenwereld waren maar in een echtere, dan was ik wel heel bang en misselijk geweest.

Clowns
Oké, de clown van Stephen Kings 'It' bezorgt me wel de rillingen. Alleen ik ken wel mensen die echt een clown angst hebben. En ja, dat heb ik niet heel erg.

Eigenlijk ben ik dus voor veel meer dingen bang dan niet bang. Maar de dingen waar ik niet bang voor ben zijn wel dingen die veel mensen eng vinden. Hey! Ik ben trots. Waar ben jij bang voor?

xxMar

Ps: Ik dacht over mijn angst voor de heks van Sneeuwwitje heen te zijn. Ik wilde het Eline bewijzen dus gingen de appel scene op YouTube kijken. Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik dat mens nog steeds afzichtelijk eng vind. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten