dinsdag 3 november 2015

Q&A met Daisy en Mar #1

Hee allemaal! Deze week is het me gelukt om schoolwerk en hobby's goed te verdelen. Ik heb het ook minder druk dan de weken hiervoor. Er begint een nieuwe periode met nieuwe lessen, dus alles is weer even wat rustiger. Met de nadruk op even. Maar goed, omdat ik vandaag tijd heb wil graag van de gelegenheid gebruik maken om een artikel te posten. Om de boel allemaal nog leuker te maken; mijn zeer drukbezette collega die het ook druk heeft met school heeft toevallig ook tijd. Misschien kunnen jullie je de artikelen van de 'Powervrouwen' nog herinneren, misschien ook niet. Het is namelijk een hele poos geleden, misschien wel een jaar. In deze artikelen schreef ik samen met mijn niet- biologische zusje tips over verschillende onderwerpen die je als vrouw tegen kunt komen in je leven. Vandaag heb ik besloten om even op deze naam terug te komen, omdat er veel leuke herinneringen aan vast zitten en ik mijn zusje nog steeds een krachtig persoon vind. Ook vind ik dat zelf blijf doorzetten, mezelf blijf en dat ook wel een soort kracht is. 

Vandaag gaan we een Q&A doen. Ik heb een doosje met vragenkaartjes en we gaan willekeurig vragen grabbelen. Door alle bezigheden hebben we al een hele tijd geen artikel samen gedaan dus is het hartstikke leuk dat dit nu wel kan. Well, let's do this!


Daisy, noem twee speciale vrouwen in je leven.
Ten eerste mijn moeder. Ik denk dat iedereen dat wel kiest en de reden is ook best wel cliché. Mijn moeder is speciaal voor me omdat ze altijd voor me klaarstaat en omdat ze gewoon mijn moeder is. Daarna wil ik graag mijn oma noemen. Ik ben ook bij mijn opa en oma opgegroeid. Als mijn ouders aan het werk waren, ging ik uit school daarnaar toe. Nu ik kom twee keer per week bij mijn oma en oma's ja.. Blijven ook wel altijd de mensen die je verwennen en heel veel om je geven.

Marianne, wie zou je wel eens goed de waarheid willen zeggen?
Bij iemand de waarheid zeggen denk ik vooral aan een serie opgebouwde frustratie er in één uitgooien. Dit gebeurt mij niet zo vaak. Meestal kan ik aardig wat hebben voor mijn frustratie zich zo hoog heeft opgestapeld dat het eruit komt. Wel ben ik iemand die meestal eerlijk feedback geeft op wat ik vind van mensen om me heen. Ik kan niet echt een voorbeeld noemen van een persoon die ik op dit moment goed de waarheid zou willen zeggen en wanneer ik dit wel had zou ik dit nooit via mijn blog doen. 


Daisy, wanneer je voor het eerst bij mensen thuis komt, waar let je dan vooral op?
Ik kijk niet specifiek naar één ding maar naar de inrichting in het algemeen. Het complete plaatje, zeg maar. Zo krijg je toch een beetje een indruk hoe mensen leven en dat kan iets zeggen over hoe mensen zijn.

Marianne, je gaat op reis en mag behalve je paspoort, portemonnee en kleding drie dingen meenemen. Wat wordt het?
Dingen.. Dat zijn dus niet mensen of dieren. Daisy roept nu: "Telefoon inclusief oplader, don't forget!" Ik denk dat een telefoon en oplader inderdaad handig is om mee te nemen, dank je Daisy. Dat reken ik even als één ding. Verder zou ik mijn toilettas meenemen met inhoud en camera. :P




Daisy, vertel iets over je eerste liefde.
Ik heb eens een 'vriendje' gehad op de basisschool maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren. Dus dan gaan we het maar hebben over de middelbare school. Toen ik in de eerste zat, was ik verliefd op een jongen. Een paar meiden uit mijn klas kwamen erachter en vroegen hem voor mij terwijl ik hier eigenlijk niet achter stond. Toen zei hij ja en hebben we een paar maanden verkering gehad. Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt.

Marianne, bij wat voor menselijk gedrag gaan al jouw haren recht overeind staan?
Ik kan best wel stressen als ik hoor dat andere mensen achter mijn rug om over me praten. Dit laat ik niet altijd merken, maar als er iets is waarvan mijn haren recht overeind gaan staan is dat het wel. Ik weet dat iedereen wel eens bewust of onbewust over een ander praat en dat het menselijk is. Maar toch vind ik het het geen fijn iets.

Goed, we eindigen vandaag met de haren overeind. Daisy en ik vonden het zo gezellig ook om bij te praten tussendoor dat we tijd te weinig hadden om alle leuke vragen te beantwoorden. Omdat het zo gezellig was hebben we besloten er een serie van te maken. 'Q&A met Daisy en Mar'.  We hopen dat je de volgende keer weer meeleest en wensen je een fijne avond!

Liefs,
Marianne 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten