woensdag 17 februari 2016

Een hele mooie dag

Soms heb je dagen dat je het gevoel hebt een plaatselijke regenwolkje bij je te dragen. (Misschien zelfs wel met de emotie Sadness uit Disney's inside out er bovenop.) Kortom; Niks wil lukken en je rolt meer met je ogen dan je mondhoeken omhoog krullen. En soms; Soms dan heb je dagen waarop je zou willen huppelen, een klein sprongetje hier en daar wilt maken. Soms heb je een hele eenvoudige maar toch mooie dag. Een dag waarvan de kleine dingen je ongelofelijk blij maken en energie geven. Zo'n dag had ik vandaag. Er is niet iets heel bijzonders gebeurd maar gewoon van die kleine dingen. Een dag die ik wil delen. 


Vanochtend begon mijn dag met een verfrissende douche. Ik trok een warme trui aan die ik al een tijdje niet heb gedragen. Hij voelde als nieuw en ik voelde me klaar voor de dag. Beneden wachtte een lekker warm kopje thee op me waar ik van heb genoten terwijl ik met mijn moeder tv keek. Met een beetje goed schikken bleek mijn leesboek nog net in mijn schooltas te passen. Hier word ik altijd heel blij van, dan kan ik in een tussenuur eens een stukje lezen. Op het moment lees ik Harry Potter and the goblet of fire, het vierde boek in de serie. De film heb ik ook gezien, wel is dit het eerste boek wat ik in het Engels lees. Het leek me al een hele poos leuk om iets in het Engels te lezen, maar ik begon er niet zo snel aan omdat het me ook zwaar leek; Lezen in een andere taal. Maar dit schooljaar hebben we weer Engels op school en daardoor ben ik gegroeid in mijn vaardigheden met de taal. Dat gaf mij het vertrouwen om het gewoon te proberen. En ja, ik lees het langzamer dan een Nederlands boek maar het is fijn om een boek in de originele taal te lezen. Ik lees nu de grapjes zoals J.K. Rowling ze bedoelde en opschreef en niet hoe ze zijn vertaald. Dit boek is één van de weinige boeken die me luid op laat grinniken. En hij paste in mijn tas! :) Ook ontving ik een lief berichtje van mijn vriend, ook altijd een leuk begin van de dag. ♥


Op school was het leuk om mijn klasgenoten weer te zien en tijdens Nederlands zijn we met iets best moeilijks bezig geweest. Pleonasme en tautologie; Fouten herkennen in een zin. Wat is daar leuk aan? Nou, noem me gek maar ik vond het heerlijk om een beetje uitgedaagd te worden. Voorheen waren we veel bezig met een onderdeel dat ik al begreep. Het was leuk om met iets nieuws bezig te gaan!

In de pauze ben ik met een vriendin iets lekkers gaan eten in de cafetaria van school. We hebben gezellig bij kunnen kletsen en ik heb mezelf verwend met wat lekkers te eten. Soms tref je in zo'n cafetaria norse mensen. Want ja, iedereen is wel eens nors. Maar vandaag was er een hele aardige mevrouw die ook nog vroeg hoe ik mijn eten wilde hebben; Licht gebruind of krokant. Net dat extra beetje aardigheid vind ik leuk. Er zouden veel meer van dat soort mensen moeten zijn want ze zijn goud. 

Na het eten hadden we een tussenuur en daarna nog een uur zelfstandig aan het werk. Ik zal eerlijk toegeven dat van werken niet al te veel kwam. (Dat is een slecht voorbeeld, neem er geen voorbeeld aan!) Als klas zagen we elkaar tenslotte voor het eerst weer na het weekend. Wel was het erg gezellig. We hebben gekke foto's gemaakt, waar ik met mijn mond een eind open opsta omdat een vriendin van me het nodig vond om me te duwen. De 'ik-wil-er-ook-op-boem' - actie. Ik schrok en er kwam een raar geluid uit mijn mond, wat ook wel grappig was. Onder de laatste les was het ook gezellig met klasgenoten en voor de volgende dag stond er geen huiswerk op de planning. Daarom kon ik thuis lekker op de bank kruipen met mijn Harry Potter boek. Met een blokje chocola en een warm kopje thee.. Totale ontspanning was het. Zonet hebben we macaroni gegeten en nu gaan we 'Goede tijden slechte tijden' kijken. Wat een fijne dag met van die kleine leuke dingen. Ik wilde het graag delen met de boodschap om het positieve te halen uit de kleine dingen. 

Tot snel!!

Liefs,
Marianne xox 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten